https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ceska-lipa-a-novy-bor-se-spoji-v-boji-proti-autovrakum-v-ulicich
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Česká Lípa a Nový Bor se spojí v boji proti autovrakům v ulicích

2.11.2020 00:25 | Č. LÍPA (ČTK)
Radnice jako vlastník místní komunikace musí nejprve vyzvat vlastníky odstavených vozů, aby si do stanovené lhůty zajistili technickou kontrolu nebo auto odstranili a odstavili mimo komunikaci. Pokud tak neučiní, vůz město na jejich náklady odstraní a odstaví na vhodném místě. Jestliže ani to zájem majitele nevzbudí, umožňuje zákon radnici auto prodat v dražbě nebo předat k likvidaci. Náklady pak bude vymáhat na majiteli vraku.
Radnice jako vlastník místní komunikace musí nejprve vyzvat vlastníky odstavených vozů, aby si do stanovené lhůty zajistili technickou kontrolu nebo auto odstranili a odstavili mimo komunikaci. Pokud tak neučiní, vůz město na jejich náklady odstraní a odstaví na vhodném místě. Jestliže ani to zájem majitele nevzbudí, umožňuje zákon radnici auto prodat v dražbě nebo předat k likvidaci. Náklady pak bude vymáhat na majiteli vraku.
Česká Lípa a nedaleký Nový Bor se chtějí spojit v boji proti autovrakům v ulicích. Obě města se rozhodla vytlačit vraky aut ze svých komunikací. Pokud chtějí uspět, musí zabránit tomu, aby majitelé vraky stěhovali z jednoho města do druhého. ČTK o tom informovala mluvčí českolipské radnice Kristýna Kňákal Brožová. V Novém Boru jsou takových aut desítky, v třikrát větší České Lípě stovky.
 

Pro odstraňování autovraků připravují města manuál s jasným postupem. "Nechceme, aby naše řešení bylo na úkor České Lípy. Zároveň ale také nechceme, aby v Novém Boru končily vraky z České Lípy. Proto jsme iniciovali společné jednání a jsem rád, že jsme se domluvili na spolupráci," doplnil novoborský starosta Jaromír Dvořák.

Odstraňování autovraků, které zabírají místa na místních komunikacích včetně parkovišť, umožňuje novela o pozemních komunikacích od 30. dubna letošního roku. Přinesla jednodušší definici vraku, za který už není považováno jen nepojízdné zrezivělé auto bez značek. Nově se za vrak považuje také vůz s minimálně šest měsíců propadlou technickou kontrolou.

Radnice jako vlastník místní komunikace musí nejprve vyzvat vlastníky odstavených vozů, aby si do stanovené lhůty zajistili technickou kontrolu nebo auto odstranili a odstavili mimo komunikaci. Pokud tak neučiní, vůz město na jejich náklady odstraní a odstaví na vhodném místě. Jestliže ani to zájem majitele nevzbudí, umožňuje zákon radnici auto prodat v dražbě nebo předat k likvidaci. Náklady pak bude vymáhat na majiteli vraku.

V České Lípě se na boj proti vrakům zaměřili už v polovině loňského roku, ještě před novelou zákona. Zbavit se loni dokázali zhruba dvou desítek aut. Polovinu nechala odtáhnout radnice, o další se postarali sami vlastníci. Novela to zjednodušila. "Přesto jde o administrativně složitý postup, spolupráce nám umožní výměnu zkušeností a nastavení stejných pravidel," dodal českolipský místostarosta Jaroslav Turnhöfer (Živá Lípa).


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist