České dráhy chtějí oživit projekt rychlodráhy na letiště
O způsobu spojení centra Prahy s letištěm se hovoří řadu let. Jedna skupina odborníků preferuje výstavbu rychlodráhy s využitím stávající železniční trati z Masarykova nádraží do Kladna, druhá skupina chce prodloužit trasu A pražského metra. Současná trasa plánované rychlodráhy se nelíbí ani ministerstvu životního prostředí, které studii vlivů projektu na životní prostředí vrátilo v loňském roce k dopracování variantního řešení.
Navrhovaná trať rychlodráhy, jejíž realizaci by měla zajistit společnost PraK, by vedla z Masarykova nádraží přes Dejvice a osídlené části Prahy 6 k Ruzyni a dále do Kladna. Podle starosty Prahy 6 Tomáše Chalupy by však bylo nejvýhodnější, kdyby došlo k prodloužení metra A z Dejvické přes zastávky Červený vrch a Petřiny do zastávky Dlouhá míle. "Vedle konečné stanice metra by mohlo vzniknout P+R parkoviště a odtud by mohla pokračovat rychlodráha směrem na Kladno," uvedl Chalupa.
Toto řešení je podle Chalupy stejně finančně náročné jako původní varianta. Podle současných odhadů by se celková investice měla pohybovat okolo 20 miliard korun. Případným investorem výstavby metra bude Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPHMP), realizaci rychlodráhy by zajišťovaly ČD, respektive Správa železniční dopravní cesty. Podle informací ČIA připravují dráhy vzhledem k průtahům kolem budoucí rychlodráhy modernizaci trati Praha - Kladno s přípravou pro případnou odbočku k ruzyňskému letišti.
reklama