České dráhy mění strukturu, Karlovy Vary přejdou k Ústí nad Labem
"Pro restrukturalizaci správy jsou dva hlavní důvody. Jednak v oblasti železniční dopravy chceme být partnery nových krajů a pracovat s nimi v co nejužší součinnosti, jsou tady ale i hlediska možností čerpání dotací z fondů Evropské unie. Karlovarský kraj patří pod NUTS II Severozápad a Jihočeský a Plzeňský zase pod NUTS II Jihozápad. Tomu by měla odpovídat i správa drah," uvedl Chaloupka.
Výhradně podle krajů bude organizována divize Správa dopravní cesty ČD. Ta bude mít s výjimkou Prahy od 1. ledna 2002 celkem 13 ředitelství. V každém kraji budou rovněž vyčleněni takzvaní "zástupci ČD", kteří mají v režii drah zabezpečovat co nejužší komunikaci generálního ředitelství ČD s hejtmany. Významnou roli mají mít především jako informátoři a koordinátoři. Krajská spolupráce bude podle Chaloupky velmi důležitá, protože pokud bude postupovat decentralizace státní správy podle plánu, už v příštím roce by dráhy domlouvaly jízdní řády namísto s okresními nově s krajskými úřady.
Nově má při restrukturalizaci správy ČD vzniknout OPŘ Pardubice, takže celkově bude těchto ředitelství pět.
reklama