https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ceske-drahy-vydaji-na-modernizaci-vozu-170-milionu-korun
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

České dráhy vydají na modernizaci vozů 170 milionů korun

11.7.2001 17:38 | PRAHA (ČIA)
S modernizací motorových vozů řady 853 v hodnotě 170 milionů korun začaly v letošním roce České dráhy (ČD). K rozhodnutí o modernizaci vozů vedly ČD dlouhodobé potíže se zastaralými a nespolehlivými spalovacími motory a na druhé straně velmi dobrý stav motorových skříní. Nové vozy ponesou označení 854. Ve srovnání s nákupem nových vozidel si modernizace starých vozů vyžádá přibližně poloviční náklady. ČIA o tom dnes informoval pracovník tiskového oddělení ČD Pavel Tesař.
 

Staré motory jsou v rámci modernizace nahrazovány výrobky firmy Caterpillar, které po všech stránkách (např. spotřeba nafty či hlučnost) splňují ekologické normy EU. Využity však jsou i původní motory, a to buď jako zdroj dnes již nedostupných náhradních dílů pro nemodernizované stroje, nebo po repasi jako hnací jednotka pro v současné době odstavené motorové vozy. Zásadní rekonstrukcí prošly i prostory pro cestující a strojvedoucího včetně instalace nového systému osvětlení, vytápění a centrálního elektrického napájení. Bezpečnost pasažérů zajišťují blokované předsuvné dveře s ovládacími tlačítky a automatickým zavíráním. Po všech těchto úpravách se motorové vozy řady 854 vyrovnají nejmodernějším vozidlům ČD.

První zkušební rekonstrukci provedla společnost Pars nova v roce 1997. Po úspěšném zkušebním provozu uzavřely ČD na základě výsledku výběrového řízení smlouvu na modernizaci deseti motorových vozů v letošním roce. První vůz 854.024 byl zařazen do provozu koncem dubna v depu Praha. Modernizované stroje jsou postupně nasazovány do provozu na tratích z Prahy do Tanvaldu, Staré Paky, Sušice a Rakovníka. Od podzimu se s nimi cestující budou moci svézt i z Trutnova do Hradce Králové, Pardubic, Havlíčkova Brodu a Chocně.

Vozy typu 853 byly vyrobeny vagónkou ve Studénce v letech 1969 až 1971. Původní vozy byly určeny pro dopravu mezinárodního expresu Vindobona mezi Berlínem, Prahou a Vídní a také pro vnitrostátní rychlíky. Díky instalaci vícenásobného řízení mohou být modernizované vozy řazeny ve dvojicích nebo s novými řídícími vozy 943, přičemž obsluha vlaku je prováděna pouze z jednoho stanoviště strojvedoucího.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist