České dráhy zprovoznily novou infolinku
Podle jeho slov umožní nová služba v automatickém telefonním provozu realizovat prostřednictvím přístupového kódu služby 840 a následné šestimístné číselné kombinace 112 113 hovor z kterékoliv telefonní stanice, veřejného telefonního automatu nebo mobilního telefonu na vybranou telefonní stanici.
V současné době je v provozu celkem 26 ČDcenter, připravených poskytovat zákazníkům informace o vnitrostátní a mezinárodní přepravě a informace o dalších nadstandardních službách. Každé ČDcentrum má vlastní telefonní číslo a zákazník si toto číslo musí pro daný region pracně zjišťovat z telefonního seznamu. "Od 15. prosince 2002 bude číslo pro všechna tato informační centra stejné - na čísle 840 112 113 se zákazník dovolá do regionálně nejbližšího ČDcentra, kde získá požadovanou informaci o vnitrostátní a mezinárodní přepravě, případně o tarifech Českých drah," upozornil Šťáhlavský.
Pokud bude zákazník volat mimo pracovní dobu konkrétního ČDcentra nebo bude příslušné ČDcentrum odbavovat jiný hovor, bude automaticky po 40 sekundách přesměrován na pracoviště Telefonického centra služeb v osobní přepravě ČD v Praze na Masarykově nádraží, které poskytuje informace o mezinárodní a vnitrostátní dopravě a přepravě. Podobně na toto pracoviště budou směrovány hovory od mobilních operátorů a z ciziny. "Výhodou pro zákazníky bude také jednotný tarif, který je 1,40 koruny za minutu při silném provoze a 0,70 koruny za minutu v době slabého provozu," dodal Šťáhlavský.
reklama