ČESMAD: Zpoplatnění silnic I. třídy brání evropské zákony
Podle jeho slov dopravci sice chápou nutnost přechodu na výkonové zpoplatnění i v České republice, na druhou stranu se při výběru systému a obecně zřízení elektronického mýtného musejí zohlednit některé skutečnosti. "Především je třeba garantovat aby veškeré finanční prostředky získané zavedením tohoto mýta byly investovány zpět do silniční sítě," upozornil Felix.
Zároveň se podle něj musí zvolit takový systém výběru elektronického mýta, jehož provozní náklady při zachování nejvyšší možné míry spolehlivosti nesníží rentabilitu celého systému. "Prostředky získané zavedením mýta, které se odhadují na čtyři až deset miliard korun, v žádném případě nevyřeší katastrofální podfinancování výstavby a údržby silniční infrastruktury," dodal mluvčí.
Vládní návrh strategie zavádění elektronického mýtného v ČR počítá s tím, že se od roku 2006 zpoplatní pro nákladní dopravu nejen české dálnice, ale také vybrané silnice I. třídy. Státní fond dopravní infrastruktury by měl příští rok vypsat výběrové řízení na dodavatele systému výběru mýtného. Od roku 2012 by měly mýtné platit i osobní vozidla.
reklama