https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cina-chce-zasahnout-proti-bezhlavemu-rozvoji-elektromobilu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Čína chce zasáhnout proti "bezhlavému" rozvoji elektromobilů

18.6.2018 00:12 (ČTK)
Podle údajů ministerstva průmyslu čínské automobilky prodaly za letošních prvních pět měsíců 328.000 takzvaných nových energetických vozů, tedy převážně elektrických aut a elektrických hybridů, což znamená meziroční zvýšení o 141,6 procenta. V závěru loňského roku jezdilo v zemi 1,8 milionu těchto automobilů, což je více než polovina ze světového počtu. / ilustrační foto
Podle údajů ministerstva průmyslu čínské automobilky prodaly za letošních prvních pět měsíců 328.000 takzvaných nových energetických vozů, tedy převážně elektrických aut a elektrických hybridů, což znamená meziroční zvýšení o 141,6 procenta. V závěru loňského roku jezdilo v zemi 1,8 milionu těchto automobilů, což je více než polovina ze světového počtu. / ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Čína podnikne kroky k omezení "bezhlavého" rozvoje svého rychle se rozrůstajícího sektoru vozů na ekologický pohon. Uvedla to v pátek mluvčí Národní rozvojové a reformní komise (NDRC). Vláda tento sektor masivně podporuje, ale odborníci varují před negativním dopadem nadměrných kapacit. Podle březnových údajů tam 102 firem vyrábělo 355 různých typů těchto vozů, napsala agentura Reuters.
 

Jak oznámila mluvčí NDRC, Peking hodlá do odvětví vnést pořádek tak, že upraví parametry pro vstup do průmyslu, posílí odpovědnost podniků a zlepší vládní dohled.

Důraznou podporou sektoru se vláda snaží nejen snížit emise zplodin z tradičních spalovacích motorů, ale také podpořit postavení země ve sféře špičkových technologií.

Podle údajů ministerstva průmyslu čínské automobilky prodaly za letošních prvních pět měsíců 328.000 takzvaných nových energetických vozů, tedy převážně elektrických aut a elektrických hybridů, což znamená meziroční zvýšení o 141,6 procenta. V závěru loňského roku jezdilo v zemi 1,8 milionu těchto automobilů, což je více než polovina ze světového počtu.

Velkorysé subvence místních vlád zaměřené na výrobu regionálních průmyslových hráčů podle odborníků přispěly k nadměrné kapacitě a nízké efektivitě výroby. Vláda se také obává, že rychlost, s jakou se objevují rozdílné konstrukce vozidel, se pro výrobce stane brzdou ve snaze o upevňování pozic na zahraničních trzích.

S cílem racionalizovat sektor a potlačit iracionální investice už ministerstvo průmyslu zrušilo daňové úlevy pro téměř 2000 projektů elektromobilů, uvedla agentura Reuters.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist