ČSL: Nepřijetí Natury nebude mít vliv na rozvoj letiště
Podle jejích slov výstavba terminálu, jejímž manažerem je společnost Bovis Lend Lease, probíhá podle plánu. "Financování projektu v celkové výši deseti miliard korun nemá souvislost ani s dotacemi z fondů Evropské unie ani s programem Natura," zdůraznila mluvčí. Investici do projektu pokrývá z devíti desetin úvěr ve výši devět miliard korun od Evropské investiční banky, zbytkovou částku jedné miliardy korun dofinancuje ČSL podle předem stanoveného finančního modelu.
"Pokud nebude možné projekt výstavby terminálu dofinancovat z kohezních fondů EU, možnou variantou může být financování z vlastních zdrojů," uvedla dále Kovaříková. ČSL je totiž vysoce ziskovým státním podnikem s více než půlmiliardovým ziskem v roce 2002. "Řešení nabízejí i komerční banky ve formě úvěru anebo lze zvolit jiný způsob," dodala.
Ministerstvo životního prostředí informovalo v úterý 25. listopadu, že komplikace, které způsobili poslanci zamítnutím novely zákona o ochraně přírody na své listopadové schůzi, začínají mít konkrétní obrysy. Ohroženo je prý například čerpání finančních prostředků z evropských fondů na infrastrukturní projekty typu rozšíření terminálu letiště v pražské Ruzyni. Žádosti o finanční podporu z fondů Evropské unie totiž musí obsahovat závazné potvrzení, že projekt nebude mít negativní vliv na lokality soustavy Natura 2000.
reklama