https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/daily-mail-tesco-vozi-kurata-kvuli-jejich-zabaleni-stovky-kilometru?ids%5Bx24561cc5fa7ca9ab1ecc1e4fa5d64c98%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Daily Mail: Tesco vozí kuřata kvůli jejich zabalení stovky kilometrů

21.3.2008 09:18 | PRAHA/LONDÝN (Ecomonitor)
Obchodní řetězec Tesco se v Británii stal terčem ekologických organizací, protože vyšlo najevo, že jím prodávaná místní kuřata se před tím, než skončí v regálech supermarketů, projedou více než 1 600 kilometrů. Největší britský supermarket posílá kuřata ze Skotska na osm set kilometrů dlouhou cestu do Essexu, kde je zabalí a pošlou zase zpátky do obchodů, píše deník Daily Mail.
 

Velkochov drůbeže
Velkochov drůbeže.
Foto: Nadace na ochranu zvířat

Podle ochránců je takové chování nesmyslné a takto prodávané maso působí neúměrnou zátěž životnímu prostředí. "Zákazníci jsou přesvědčeni, že kupují místní, tedy skotské maso, které by mělo být životnímu prostředí příznivější, přitom však kupují výrobek s velkou ekologickou zátěží," řekla Daily Mail Vicki Hirdová z organizace Přátelé Země (FoE). Podle ní je otázkou, kolik takových zbytečných "jídlo-kilometrů" přináší centralizovaný systém produkce masa velkého obchodního řetězce. "Je to naprosto nelogické chování generující navíc obrovské množství emisí skleníkových plynů, které mají negativní dopad na klima," říká Richard Watts z organizace Sustain.

Podle něj má výroba potravin velký vliv na objem britských emisí skleníkových plynů. "Takové praktiky jsou tím prvním, co by si měly firmy odpustit, jestliže to myslí skutečně vážně s odpovědností ke klimatické krizi," řekl Watts pro Daily Mail. Ochránci životního prostředí již dlouhodobě poukazují na problémy spojené s dopravou potravin ze vzdálených oblastí, včetně tropického ovoce a zeleniny.

Společnost Tesco říká, že posílá svá kuřata na dlouhou cestu do Essexu, protože její balicí linka ve Skotsku byla před čtyřmi měsíci uzavřena. Společnost odmítla sdělit, kolik kuřat absolvovalo šestnáct set kilometrů dlouhou cestu, ale prý jde jen o dočasné opatření, než se podaří zprovoznit novou balicí linku. "Víme, že toto řešení není ideální, ale jedinou alternativou by bylo přestat prodávat skotská kuřata, což by znamenalo nechat na holičkách jak místní zemědělce, tak zákazníky," řekl tiskový mluvčí společnosti Tesco. Nová linka za dva milióny liber by měla být spuštěna co nejdříve.

Doprava potravin je zodpovědná za čtvrtinu všech kilometrů, které najezdí kamiony na britských silnicích, a také za čtvrtinu emisí skleníkových plynů pocházejících z dopravy, píše deník Daily Mail.

Podle článku Vanessy Allenové v deníku The Daily Mail 18. 03. 2008.


reklama

 
Hugo Charvát

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

bez silniční dopravy se neobejdeme - 22. 3. 2008 - Aleš

Kdyby železnice zdvojnásobila přepravní kapacitu ubyde meximálně 8% kamionů, jestli máte pocit , že je tady nějaká nevyužitá super ekologická možnost dopravy zboží po želenici hrubě se mýlíte. Bez dokončené sítě dálnic zůstaneme zemí popojíždějících kamionů....


2) vozit může každý své zboží kam chce a odkud chce , když se mu to vyplatí, když je krize vozí se zboží i z větší vzdálenosti i když je to neekonomické lepší dočasná ztráta než ztráta zákazníka. Nařizovat někomu využití železnice, omezovat lidskou svobodu v zájmu enviromentalistické ideologie , to tady slyším pořád. Důvod k omezení svobod je samozřejmě jako vždycky obecné blaho a hlavně blaho přírody. Bežte se s tím vycpat, já chci aby u nás bylo tolik km dálnic na km2 co v Německu a dalších vypělých státech. Aby tady nebyly města plná dálkové tranzitní dopavy a chudé regiony , bez dopravního spojení , kde jak se říká chcípnul pes! Jestli toužíte po krajině bez dálnic a silné dopravy a milujete nedotčenou přírodu odstehujte se třeba do okresu Jeseník a uvidíte sám , jak se krásně žije v zaostalém regionu bez dobréhodopravního spojení.
Ona ta krása přírody rychle bledne, když máte práci jen v sezoně za 12 měsíců to hodí o něco více než je min mzda. Typický envirometalista žije v rozvinutém reginu - v krajském městě , bere nadprůměrnou mzdu a jeho ekologické cítění se projevuje tak, že jezdí dotovanou městskou dopravou,která mu jezdí v 15 min intervalech.


odkaz...


http://portal.mpsv.cz/portal/page?_pageid=37%2C240419&_dad=portal&_schema=PORTAL&_piref37_240420_37_240419_240419.statse=2000000000011&_piref37_240420_37_240419_240419.statsk=2000000000017&_piref37_240420_37_240419_240419.send=send&_piref37_240420_37_240419_240419.stat=2000000000018&_piref37_240420_37_240419_240419.obdobi=B&_piref37_240420_37_240419_240419.uzemi=177000&ok=Vyber

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist