Dálnici D 47 bude moci stavět soukromý kapitál
Podle jeho slov bude vláda přibližně do jednoho měsíce jednat o dalším, již konkrétnějším materiálu, který tuto problematiku rozpracuje. Současně MDS musí předložit věcné návrhy legislativních norem, které buď zcela chybí nebo ne zcela vyhovují využití soukromého kapitálu pro investice do infrastruktury. "Tento materiál by rovněž mohl obsahovat i konkrétní postup, jak vybrat vhodného investora," zdůraznil Schling.
Jak dále uvedl, zájem izraelské firmy Housing&Construction Holding Company Ltd., která chce výstavbu dálnice financovat i realizovat neznamená, že to nakonec skutečně bude právě ona, kdo zakázku získá. "Je ale pravdou, že jednání s touto firmou jsou nejdále, právě ona totiž dokázala nabídnout nejvíce připravený projekt," upozornil.
Pokud jde o návratnost finančních prostředků vložených soukromou firmou do stavby dálnice, i o tom bude vláda ještě jednat. "Zatím lze říci pouze to, že by se s vysokou pravděpodobností jednalo o tak zvané stínové mýtné," pokračoval ministr dopravy a spojů. V praxi by to fungovalo tak, že by stát soukromému investorovi platil za skutečný provoz po vybudované dálnici.
V současné situaci se nedá přesně určit, kolik by výstavba 82 kilometrů nové dálnice stála, odhady se pohybují kolem 60 miliard Kč. Není zatím možné určit ani termín, kdy se mohlo na stavbě dálnice začít pracovat.
reklama