https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dalnici-d-47-bude-moci-stavet-soukromy-kapital
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dálnici D 47 bude moci stavět soukromý kapitál

31.1.2001 18:50 | PRAHA (ČIA)
Dálnici D 47, která spojí Lipník nad Bečvou s česko - polskou hranicí na severu Moravy, bude moci stavět soukromý investor. Kabinet premiéra Miloše Zemana totiž dnes schválil příslušný návrh na využití soukromého kapitálu při infrastrukturních investicích, především při výstavbě dálnice D 47, který předložilo ministerstvo dopravy a spojů (MDS). "Vláda se nezabývala rozhodováním o tom, který investor by měl tuto dálnici stavět, opravdu se zabývala pouze tím, jestli je či není správné využít soukromý kapitál pro výstavbu infrastruktury," řekl po jednání vlády ministr dopravy Jaromír Schling.
 

Podle jeho slov bude vláda přibližně do jednoho měsíce jednat o dalším, již konkrétnějším materiálu, který tuto problematiku rozpracuje. Současně MDS musí předložit věcné návrhy legislativních norem, které buď zcela chybí nebo ne zcela vyhovují využití soukromého kapitálu pro investice do infrastruktury. "Tento materiál by rovněž mohl obsahovat i konkrétní postup, jak vybrat vhodného investora," zdůraznil Schling.

Jak dále uvedl, zájem izraelské firmy Housing&Construction Holding Company Ltd., která chce výstavbu dálnice financovat i realizovat neznamená, že to nakonec skutečně bude právě ona, kdo zakázku získá. "Je ale pravdou, že jednání s touto firmou jsou nejdále, právě ona totiž dokázala nabídnout nejvíce připravený projekt," upozornil.

Pokud jde o návratnost finančních prostředků vložených soukromou firmou do stavby dálnice, i o tom bude vláda ještě jednat. "Zatím lze říci pouze to, že by se s vysokou pravděpodobností jednalo o tak zvané stínové mýtné," pokračoval ministr dopravy a spojů. V praxi by to fungovalo tak, že by stát soukromému investorovi platil za skutečný provoz po vybudované dálnici.

V současné situaci se nedá přesně určit, kolik by výstavba 82 kilometrů nové dálnice stála, odhady se pohybují kolem 60 miliard Kč. Není zatím možné určit ani termín, kdy se mohlo na stavbě dálnice začít pracovat.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist