Dálnici D 47 bude nadále stavět izraelský investor
Podle jejích slov se obě strany předběžně dohodly na dalších podmínkách jednání o některých ustanoveních realizační dohody, která stát z hlediska dalšího postupu realizace projektu považuje za problematická. "Uzavření konečné dohody o harmonogramu a obsahu dalších jednání se plánuje do konce letošního roku," zdůraznila Roubcová. Konečná verze smluvní dokumentace celého projektu by pak měla být předložena vládě k projednání a schválení nejpozději do konce března 2003.
Vláda se rozhodla zahájit nová jednání s izraelskou firmou Housing & Construction o výstavbě dálnice D 47 do Ostravy na základě požadavku ministra dopravy a spojů Milana Šimonovského (KDU-ČSL). Cílem jednání mělo být dostat ze smlouvy některá pro stát nepřijatelná rizika. Ministr také vyslovil podezření z korupce při sjednávání kontraktu.
Dálnice D 47 je první vlaštovkou, pokud jde o vstup soukromého kapitálu do výstavby dálnic v ČR. Podle zákona totiž mohl zatím dálnice stavět pouze stát. Výstavba dálnice D 47 se financuje metodou B. O. T. (Build, Operate, Transfer - postav, provozuj, předej), tedy spoluprací státu a soukromého kapitálu. Stát by měl za 30 let provozování dálnice jejím investorem zaplatit celkem maximálně 125 miliard dolarů.
reklama