Děti Země: České středohoří si zaslouží dálnici v tunelu
Podle Patrika je alternativní trasa o 640 metrů kratší než původně schválená trasa, má nižší převýšení o 24 metrů a menší sklon v tunelu se dvěma tubusy. Kromě toho počítá s obchvatem obce Vchynice, zatímco předložená trasa obcí prochází na mostě o délce 230 metrů a likviduje několik domů.
"Samozřejmě nevýhodou naší varianty je její cena a doba výstavby, která by však podle mě neměla hrát rozhodující roli, pokud se nacházíme v chráněném území," připustil Patrik. Náklady na výstavbu tunelové varianty jsou odhadnuty na 12,3 miliardy korun, což je asi o 60 procent více než má plánovaná trasa se 7,8 miliardy korun.
Doba dostavby dálnice D8 by se prodloužila asi o dva roky, ale tento údaj je velmi obtížné přesně předpovědět. "Jestliže investor předpokládá dostavbu své povrchové varianty v dubnu 2006 a už teď má rok zpoždění a navíc je stále ve hře soudní spor, pak je opravdu nesmyslné se přít o její definitivní termín v jakékoliv variantě," tvrdí Patrik.
Děti Země a další občanská sdružení, která se účastní probíhajícího územního řízení na dálnici D8 přes České středohoří, se pilně připravují na čtvrtek 29. listopadu, kdy se v motorestu ve Velemíně uskuteční ústní jednání o konečné podobě trasy dálnice v úseku Lovosice-Řehlovice. Tento den je také posledním, kdy účastníci územního řízení mohou podat své připomínky k předložené téměř povrchové trase dálnice.
reklama