https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/deti-zeme-dalnice-d3-by-nenavratne-znehodnotila-prirodu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Děti Země: Dálnice D3 by nenávratně znehodnotila přírodu

24.8.2001 11:53 | PRAHA (ČIA)
Realizace projektu dálnice D3, která by měla v budoucnu spojit Prahu s Českými Budějovicemi a česko - rakouskou státní hranicí, by nenávratně znehodnotila tradiční rekreační oblasti jižně od Prahy a v Posázaví a znamenala by velmi negativní zásah do dosud nenarušené venkovské krajiny Benešovska. Hrubé porušení krajiny by plánované trasování dálnice představovalo i již od Českých Budějovic. V souvislosti se čtvrteční návštěvou prezidenta Václava Havla na místech, kudy by dálnice měla Posázavím vést, to ČIA řekl Petr Hrdina z ekologické organizace Děti Země.
 

Prezident Havel si ve čtvrtek 23. srpna prohlédl některá místa ohrožená plánovanou výstavbou dálnice D3 a na závěr této cesty řekl, že se necítí být kompetentní k tomu, aby řekl, zda dálnici ano nebo ne. Zdůraznil však, že když viděl místa, kudy by dálnice měla vést, má jisté pochybnosti. "Příroda vznikala statisíce let a my tu nejsme od toho, abychom ji za dvacet let překopali. Jde o víc, než jen o jednu dálnici, jde o vztah člověka k Zemi," řekl doslova.

Podle vládních plánů by výstavba dálnice D3 měla být zahájena koncem tohoto roku v okrese Tábor. Zatím však není dořešeno její trasování ani v úseku mezi Prahou a Meznem ani jižně od Českých Budějovic. Rakousko podle informací Dětí Země přitom na svém území vůbec neplánuje budovat dálnici, chce pouze modernizovat stávající silnici I. třídy. "Prosazování trasy dálnice D3, s níž nesouhlasí ani ekologové, ani značná část veřejnosti, tak začíná připomínat salámovou metodu použitou již při výstavbě dálnice D8," upozornil Hrdina.

Jak dále uvedl, sporná je rovněž dopravní potřebnost dálnice D3, neboť paralelně s ní má vést rychlostní komunikace R4 z Prahy přes Příbram do Písku a modernizovaný železniční koridor Praha - Tábor - České Budějovice. Tranzitní doprava ve směru Praha - České Budějovice je přitom velmi malá. "Podle nás je lepší přestavět na rychlostní silnici dosavadní komunikaci I/3 a novou dálnici vůbec nebudovat. Toto řešení je jak šetrnější k přírodě, tak levnější a po dopravní stránce téměř srovnatelné s plánovanou dálnicí D3," shrnuje postoj Dětí Země Hrdina.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist