Děti Země: Dálnice D3 je nepřijatelným zásahem do krajiny
Podle jeho slov je nezbytné i zpracování nové studie hodnotící zásah dálnice do krajinného rázu a doplnění dalších podkladů pro konečné rozhodnutí, které dnes buď zcela chybí nebo jsou značně zastaralé. "Současná studie například hodnotí vliv dálnice na nivu Chotovinského potoka, nezkoumá už však dopady na ostatní významné krajinné prvky jako jsou les a Mitrovický rybník," upozornil dále Hrdina
Zákon o ochraně přírody a krajiny hovoří o tom, že souhlas s výstavbou dálnice lze vydat pouze tehdy, budou-li zachovány významné krajinné prvky, jako jsou lesy, rybníky a vodní toky. " Studie zpracovaná pro Ředitelství silnic a dálnic sice připouští, že při výstavbě dálnice dojde k dočasné likvidaci části nivy Chotovinského potoka, neuvádí však, co slova dočasná likvidace části nivy znamenají," dodal Hrdina.
Ministr dopravy a spojů Jaromír Schling na počátku února řekl, že by se mohlo ještě letos na stavbě dálnice D 3 prostavět prvních zhruba 200 milionů korun z celkově plánované částky 24 miliard korun. Dálnice o celkové délce 171 kilometrů bude spojovat hlavní město Prahu, České Budějovice na jihu Čech a Dolní Dvořiště na hranicích s Rakouskem. "Stavba by měla začít v druhé polovině roku v úseku Mezno-Chotoviny na Táborsku," uvedl ministr.
reklama