Devět z deseti dieselů plní emisní normu Euro 6 pouze na papíře
Nezákonné to ale není, protože norma o výfukových plynech od září platí pouze pro nově zaregistrované vozy. Část naměřených hodnot ji ale překračuje tak výrazně, že se tím vysvětluje, proč je v některých městech navzdory stále přísnějším omezením horší kvalita vzduchu, než povolují nařízení Evropské unie.
"Výsledky potvrzují dřívější poznatky, nyní se ale testovalo velké množství aut, díky čemuž je možné u emisí učinit závěry o průměrném chování jednotlivých výrobců," řekl šéf ICCT pro Evropu Peter Mock. Studie zkoumala celkem 541 osobních automobilů, které zastupovaly 145 různých modelů.
Výzkumníci z ICCT proto do budoucna požadují nezávislé testy v reálných jízdních podmínkách. Zkoumaly by nejen emise oxidů dusíku, ale také oxidu uhličitého. A to na autech, která by dali k dispozici jejich majitelé nebo půjčovny, nikoliv sami výrobci.
reklama


Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů