Dokončení silnice I/11 na hranice Opavska EIA stále nepotřebuje
"Silnice již totiž má platné stavební povolení na většinu své trasy a na zbývající stovky metrů je možné využít takzvané zjišťovací řízení," řekl dnes ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Neřold uvedl, že na drtivé většině stavby se pracuje a je blízko dokončení. Stavební povolení podle něj chybí pouze pro zhruba 400 metrů. Podotkl, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) již předložilo podklady pro zjišťovací řízení u zbytku stavby ke krajskému úřadu Moravskoslezského kraje. Pokud kraj daný postup schválí, bude moci ŘSD bezprostředně požádat o stavební povolení pro zbytek trasy, dodal.
V červnu schválená novela převede vybrané stavby do zvláštního režimu, kdy má stačit místo dalšího posudku stanovisko ministerstva životního prostředí. Pokud by se proces posuzování vlivů musel opakovat, znamenalo by to odklad a zdržení těchto staveb.
Vybrané projekty by se mohly začít stavět v příštím roce. Problémy s posudky EIA má v Česku asi stovka dopravních staveb za zhruba 130 miliard korun. Jde o staré posudky vzniklé podle zákona z roku 1992, tedy před vstupem ČR do EU, které unie neuznává. Novela má proto pomoci výstavbě desítky projektů.
Návrh souvisejícího vládního nařízení počítá například s obchvatem Českých Budějovic na trase D3, s obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice na dálnici D6 nebo obchvatem Frýdku Místku. Patří do něj také modernizace železniční tratě Sudoměřice - Votice.
Mezi vybranými projekty není Pražský okruh, který nesplnil podmínku, že pro stavbu už musí být vydáno územní rozhodnutí. Ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) již dříve uvedl, že udělá vše pro to, aby se zvláštním režimem pomohlo výstavbě Pražského okruhu, který se ale podle něj bude stavět z českých peněz.
reklama