https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dokonceni-silnice-i-11-na-hranice-opavska-eia-stale-nepotrebuje
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dokončení silnice I/11 na hranice Opavska EIA stále nepotřebuje

16.8.2016 19:07 | PRAHA (ČTK)
V červnu schválená novela převede vybrané stavby do zvláštního režimu, kdy má stačit místo dalšího posudku stanovisko ministerstva životního prostředí. Pokud by se proces posuzování vlivů musel opakovat, znamenalo by to odklad a zdržení těchto staveb
V červnu schválená novela převede vybrané stavby do zvláštního režimu, kdy má stačit místo dalšího posudku stanovisko ministerstva životního prostředí. Pokud by se proces posuzování vlivů musel opakovat, znamenalo by to odklad a zdržení těchto staveb
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Dokončení čtyřproudé silnice I/11 z Ostravy na hranice Opavska je možné bez opakování plného procesu vlivu stavby na životní prostředí (takzvaný proces EIA), ačkoliv stavba není na seznamu dohodnutém s Evropskou komisí. ČTK to dnes řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Sněmovna v červnu ve zrychleném režimu schválila změnu zákona, která umožní postavit desítku důležitých dopravních staveb bez nutnosti EIA opakovat. Trasa I/11 mezi ně patřila, následně však vypadla.
 

"Silnice již totiž má platné stavební povolení na většinu své trasy a na zbývající stovky metrů je možné využít takzvané zjišťovací řízení," řekl dnes ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Neřold uvedl, že na drtivé většině stavby se pracuje a je blízko dokončení. Stavební povolení podle něj chybí pouze pro zhruba 400 metrů. Podotkl, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) již předložilo podklady pro zjišťovací řízení u zbytku stavby ke krajskému úřadu Moravskoslezského kraje. Pokud kraj daný postup schválí, bude moci ŘSD bezprostředně požádat o stavební povolení pro zbytek trasy, dodal.

V červnu schválená novela převede vybrané stavby do zvláštního režimu, kdy má stačit místo dalšího posudku stanovisko ministerstva životního prostředí. Pokud by se proces posuzování vlivů musel opakovat, znamenalo by to odklad a zdržení těchto staveb.

Vybrané projekty by se mohly začít stavět v příštím roce. Problémy s posudky EIA má v Česku asi stovka dopravních staveb za zhruba 130 miliard korun. Jde o staré posudky vzniklé podle zákona z roku 1992, tedy před vstupem ČR do EU, které unie neuznává. Novela má proto pomoci výstavbě desítky projektů.

Návrh souvisejícího vládního nařízení počítá například s obchvatem Českých Budějovic na trase D3, s obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice na dálnici D6 nebo obchvatem Frýdku Místku. Patří do něj také modernizace železniční tratě Sudoměřice - Votice.

Mezi vybranými projekty není Pražský okruh, který nesplnil podmínku, že pro stavbu už musí být vydáno územní rozhodnutí. Ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) již dříve uvedl, že udělá vše pro to, aby se zvláštním režimem pomohlo výstavbě Pražského okruhu, který se ale podle něj bude stavět z českých peněz.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist