https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dopravni-podnik-ostrava-rusi-tendr-na-vodikove-autobusy-a-stavbu-plnicky
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dopravní podnik Ostrava ruší tendr na vodíkové autobusy a stavbu plničky

29.2.2024 18:50 | OSTRAVA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Dopravní podnik Ostrava (DPO) odkládá projekt vodíkové mobility a ruší tendr na vodíkové autobusy a stavbu plničky. Pokračuje v rozvoji elektromobility, sdělila mluvčí DPO Tereza Šnoblová. Náklady na vybudování vodíkové plničky se odhadovaly na 150 milionů korun. Původně měla vzniknout loni, kdy chtěl podnik nasadit i první vodíkové autobusy.
 

"Vodík je pro nás stále důležité téma a i nadále budeme tento technologický směr bedlivě sledovat. S ohledem na vývoj posledních dvou let od vypsání soutěží momentálně z pohledu péče řádného hospodáře cítíme, že je potřeba dát této technologii ještě prostor jak z finančních, tak technických důvodů," uvedl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.

DPO má nyní 227 vozů na zemní plyn (CNG). "Některé z nich čeká v horizontu několika let obnova. S ohledem na aktuální situaci na trhu vidíme řešení právě v elektromobilitě, která za poslední měsíce a roky prošla masivním rozvojem," uvedl Morys.

DPO v minulých letech vybudoval tři nabíjecí uzly a pořídil si 32 elektrobusů, z nich 26 je s průběžným dobíjením. Nyní chce na tento projekt navázat a plánuje nasazení elektrobusů na dalších linkách.

"Vedle rozvoje trolejbusové dopravy se chceme zaměřit na elektrobusy s nočním dobíjením. Ty by mohly být schopné obsloužit na jedno noční nabití vzdálenost i více než 350 kilometrů. Můžeme je tak nasadit v podstatě kdekoli. Stále si však uvědomujeme, že limitem bude kapacita nabíjení, a proto věříme v rozvoj a budoucnost vodíkové mobility," uvedl Morys.

DPO má i 35 dieselových autobusů, ty ale slouží jako záloha. Na linkách jezdí vozy na elektřinu a plyn.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist