Dopravní podnik v Pardubicích testuje hybridní autobusy
"Zkoušíme, jak se nám osvědčí v provozu. Pokud ano, mohly by jezdit na vytížených linkách 6 a 8, které jezdí přes celé město. Brusel si koupil 141 hybridních autobusů, je to trend," řekl Pelikán.
Výrobce avizuje tichý chod motoru, snížené emise a úsporu paliv až 30 procent, což chce dopravní podnik vyzkoušet. Autobus podle rychlosti automaticky mění pohon na elektrický a dieselový. "Všechny příjezdy a rozjezdy jede na elektromotor. Má sofistikovanou technologii. Autobusy jsou o něco dražší než běžné dieselové, stojí 11 milionů korun bez DPH," řekl Pelikán.
V ulicích Pardubic jezdí 130 autobusů a trolejbusů. Pravidelnou obměnu vozového parku v posledních letech pomáhají urychlit evropské dotace. Loni podnik koupil 14 trolejbusů a čtyři parciální trolejbusy, které mají baterii a mohou jezdit i mimo trolejovou síť. V červenci výrobce přiveze deset dieselových autobusů a v říjnu 15 trolejbusů.
Dopravní podnik ročně přepraví kolem 26 až 27 milionů lidí. Společnost vlastněná městem postupně pořizuje plně klimatizované vozy, zavedla wi-fi připojení ve vozech, v některých autobusech si také lidé mohou dobít mobilní telefon přes USB port.
Loni podnik zprovoznil nové trati k Zámečku a do Ohrazenic. Do roku 2022 by v krajském městě měly být další tři nové trolejbusové trati, povedou přes most u Parama, Studentskou ulici u univerzity a obnoven bude trolejový provoz u stadionu.
reklama