https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dpp-vybuduje-na-trase-linky-140-dalsi-troleje-pro-elektrobusy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Pražský dopravní podnik vybuduje na trase linky 140 další troleje pro elektrobusy

11.4.2018 08:40 | PRAHA (ČTK)
Elektrobusy s trolejí fungují tak, že na trase linky se střídají úseky, kdy jede na baterii a kdy na elektřinu z troleje. Při připojení na trolej se zároveň dobíjí baterie. Kromě linky 140 chystá DPP elektrifikaci také linky číslo 207 mezi Ohradou a Staroměstskou. Tady by měly jezdit klasické elektrobusy, které dobíjejí baterie u nabíjecích stanic. / Ilustrační foto
Elektrobusy s trolejí fungují tak, že na trase linky se střídají úseky, kdy jede na baterii a kdy na elektřinu z troleje. Při připojení na trolej se zároveň dobíjí baterie. Kromě linky 140 chystá DPP elektrifikaci také linky číslo 207 mezi Ohradou a Staroměstskou. Tady by měly jezdit klasické elektrobusy, které dobíjejí baterie u nabíjecích stanic. / Ilustrační foto
Foto | Martin Singr / Ekolist.cz
Pražský dopravní podnik (DPP) rozšíří na lince 140 z Palmovky do Miškovic počet úseků, kde budou elektrobusy poháněny z trolejí. Sdělila to mluvčí DPP Aneta Řehková. Od běžných elektrobusů se ty na lince 140 liší tím, že nejezdí pouze na baterie, ale jsou poháněny za jízdy z troleje. Ta je ve zkušebním režimu od října 2017 na asi kilometr dlouhém úseku v Prosecké ulici. Elektrifikaci linky chce DPP dokončit v roce 2021. Náklady nejsou zatím známy, část peněz chce podnik získat z evropských fondů.
 

"První přípravné kroky již probíhají, klíčovým bude zejména vypracování a projednání projektové dokumentace k územnímu a stavebnímu řízení. Souběžně bude probíhat i příprava výběrového řízení na přibližně 15 kloubových elektrobusů, které nahradí současné naftové autobusy," uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar.

Elektrobusy s trolejí fungují tak, že na trase linky se střídají úseky, kdy jede na baterii a kdy na elektřinu z troleje. Při připojení na trolej se zároveň dobíjí baterie. Dobíjení za jízdy také umožňuje podniku zkrátit přestávky u nabíjecích stanic a umožňuje snížit zátěž baterií ve vozech a prodlužit tím jejich životnost. Problémy mají klasické elektrobusy zejména v prudkých stoupáních, kdy se baterie rychle vybíjí a vůz ujede kratší trasu.

Kromě linky 140 chystá DPP elektrifikaci také linky číslo 207 mezi Ohradou a Staroměstskou. Tady by měly jezdit klasické elektrobusy, které dobíjejí baterie u nabíjecích stanic.

DPP již v minulosti testoval elektrobusy několikrát, nikdy se však nejednalo o vozy, které by se na své trase připojovaly k troleji. Testovalo se loni, předloni i v roce 2014. Tehdy ale vůz ujel na jedno nabití málo kilometrů.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist