Pražský dopravní podnik vymění do konce letošního roku 20 aut za elektromobily
"Strategií vlastníka, tedy města, je, že bychom měli ustoupit od pořizování a provozování vozidel na benzin či naftu, což se nás primárně týká u osobních a užitkových vozidel," řekl Gillar.
U obou kategorií by měl dopravce vyměnit v první fázi po desítce aut. Celkem vlastní 149 osobních aut sloužících pro přepravu zaměstnanců DPP. Dále pak má 181 vozidel v kategorii nákladních a speciálních, z nichž 106 je zmíněných naftových dodávek, kterých se nynější obměna bude týkat.
DPP bude muset kromě samotného nákupu vyřešit problém s nabíjením vozidel. Upraven bude muset být rovněž systém půjčování vozů zaměstnancům, který bude muset být podle Gillara nastaven tak, aby bylo jasné, kdy je které auto dobité a jak je dobíjet, aby se nestalo, že nebude některé z nich schopno kvůli vybité baterii vyjet.
Zbylé vozy bude podnik vyměňovat postupně v následujících letech. Množství vyměňovaných vozů bude odvislé od toho, kdy DPP končí operativní leasingové smlouvy na současná auta nebo jejich životnost.
Náklady porovnávající provoz elektromobilů a běžných aut bude dopravce ještě vyčíslovat. "Nyní víme, že provoz elektromobilu na jeden kilometr je 40 haléřů, to benzínové nám jezdí za 1,5 koruny. Konečnou kalkulaci budeme dodělávat," řekl Gillar.
reklama