https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dpp-vymeni-do-konce-letosniho-roku-20-aut-za-elektromobily
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Pražský dopravní podnik vymění do konce letošního roku 20 aut za elektromobily

6.6.2017 | PRAHA (ČTK)
Strategií vlastníka, tedy města, je, že bychom měli ustoupit od pořizování a provozování vozidel na benzin či naftu, což se nás primárně týká u osobních a užitkových vozidel. / ilustrační foto
Strategií vlastníka, tedy města, je, že bychom měli ustoupit od pořizování a provozování vozidel na benzin či naftu, což se nás primárně týká u osobních a užitkových vozidel. / ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Pražský dopravní podnik (DPP) vymění do konce letošního roku 20 automobilů na benzin či naftu za elektromobily. Obměna by se měla týkat osobních a užitkových automobilů. V rozhovoru s ČTK to včera řekl generální ředitel DPP Martin Gillar. Obměna zbylých vozů má pokračovat v následujících letech. DPP má ve vozovém parku několik stovek automobilů, a to jak osobních, tak dodávek či náklaďáků. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává necelých 11.000 lidí.
 

"Strategií vlastníka, tedy města, je, že bychom měli ustoupit od pořizování a provozování vozidel na benzin či naftu, což se nás primárně týká u osobních a užitkových vozidel," řekl Gillar.

U obou kategorií by měl dopravce vyměnit v první fázi po desítce aut. Celkem vlastní 149 osobních aut sloužících pro přepravu zaměstnanců DPP. Dále pak má 181 vozidel v kategorii nákladních a speciálních, z nichž 106 je zmíněných naftových dodávek, kterých se nynější obměna bude týkat.

DPP bude muset kromě samotného nákupu vyřešit problém s nabíjením vozidel. Upraven bude muset být rovněž systém půjčování vozů zaměstnancům, který bude muset být podle Gillara nastaven tak, aby bylo jasné, kdy je které auto dobité a jak je dobíjet, aby se nestalo, že nebude některé z nich schopno kvůli vybité baterii vyjet.

Zbylé vozy bude podnik vyměňovat postupně v následujících letech. Množství vyměňovaných vozů bude odvislé od toho, kdy DPP končí operativní leasingové smlouvy na současná auta nebo jejich životnost.

Náklady porovnávající provoz elektromobilů a běžných aut bude dopravce ještě vyčíslovat. "Nyní víme, že provoz elektromobilu na jeden kilometr je 40 haléřů, to benzínové nám jezdí za 1,5 koruny. Konečnou kalkulaci budeme dodělávat," řekl Gillar.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist