Nikola Švábová "> dTest: Jak na reklamace objemných výrobků? - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dtest-jak-na-reklamace-objemnych-vyrobku?add_disc=1
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Občanské sdružení spotřebitelů TEST: dTest: Jak na reklamace objemných výrobků?

19. července 2012 | Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Autor: Nikola Švábová, tel: 241 404 922
Porouchaná myčka nebo plynový kotel jsou noční můrou každého spotřebitele. Pouhá představa obtíží s přemístěním zboží zpět do prodejny mnohé od reklamace odradí. Většina zákazníků přitom netuší, že náklady mají být hrazeny prodejcem.

Reklamaci rozměrného nábytku či elektrospotřebičů řeší mnoho spotřebitelů, kteří se obracejí na poradenskou linku časopisu dTest. Problematická je nejen samotná váha vadného výrobku, ale především komplikace s transportem do prodejny, kde mohou uplatnit reklamaci. Prodejci s pomocí příliš nepospíchají a často nezahájí reklamační řízení dříve, než je výrobek v prodejně.

Právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička doporučuje: „Nákladů spojených s reklamací se není třeba bát. Pokud se vada na věci prokáže, nese náklady v plné výši prodejce a jde-li o zboží, s jehož transportem k prodávajícímu jsou spojeny obtíže, pak je na místě požadovat výjezd reklamačního pracovníka nebo odvoz zboží prodejcem.“

Zvláštní kategorii představují vestavěné nebo zabudované výrobky, u kterých se navíc přidávají komplikace s jejich demontáží. „Podobnou situací se nedávno zabýval Evropský soudní dvůr, který výkladem směrnice o zárukách došel k závěru, že prodávající je povinen vadné zboží odstranit z místa, kde bylo nainstalováno, zabudovat zde zboží náhradní a nezpůsobovat spotřebiteli obtíže s uplatněním reklamace,“ dodává Borovička.

Vzorový dopis a návod jak správně žádat náklady na uplatnění reklamace lze zdarma stáhnout na www.dtest.cz/nakladyreklamace. S dotazy týkajícími se nejen uplatnění práv při reklamaci se lze rovněž obrátit na poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009.

Kontakty pro média:
Miloš Borovička, borovicka@dtest.cz, tel.: +420 602 519 828
Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617


Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

Nikola Švábová, tel: 241 404 922
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist