Ekologičtí aktivisté se dohodli se stavaři
"Slíbili jsme, že nebudeme bránit získání stavebního povolení, pokud stavba proběhne tak, aby bylo možné pokračovat v obou variantách obchvatu," sdělil EkoListu Jan Rovenský z Dětí Země. Že k dohodě došlo, potvrdila ing. Nádvorníková z ŘSD. O stavební povolení požádalo ŘSD na konci října a týká se osmikilometrového úseku Sulkov - Útušice na trase dálnice D5 směrem od Rozvadova do Plzně.
Obě strany se dohodly, že klíčová křižovatka bude realizována v omezeném rozsahu tak, aby bylo technicky možné napojit trasu SUK2, kterou schválila vláda a ministerstvo pro místní rozvoj, ale také kratší variantu KUO, kterou prosazují ekologičtí aktivisté. "Je to součást nejrychlejší možnosti, jak odklonit nadměrnou dopravu z centra Plzně," říká Rovenský, "Jedná se o urychlenou výstavbu nesporných úseků obchvatu a převedení dopravy na tzv. vojenskou silnici č. II/ 180." Úsek Sulkov - Útušice je jedním z těch nesporných.
Dohodu uvítal také Václav Brousek (ODS), plzeňský poslanec prosazující ekology zavrhovanou trasu SUK2. "Chápu to jako vstřícný krok k nalezení vhodného kompromisu. O vedení náhradní trasy však musí rozhodnout odborníci," řekl Brousek. Rovenský je přesvědčen, že pokud vše půjde dobře a bude dostatek ochoty u státních orgánů, mohla by se náhradní trasa, využívající stávající vojenskou silnici, otevřít už za dva roky.
reklama