https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/elektrifikace-trati-horni-dvoriste-ceske-budejovice-stala-tri-miliardy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Elektrifikace trati Horní Dvořiště - České Budějovice stála tři miliardy

5.6.2001 12:35 | PRAHA/ČESKÉ BUDĚJOVICE (ČIA)
Větší propustnost trati, zlepšení kvality jízdy, větší bezpečnost provozu i lepší kulturu cestování. To vše zajistila rozsáhlá modernizace trati mezi Horním Dvořištěm a Českými Budějovicemi, v rámci které se tato trať dočkala i elektrifikace. Celkové náklady na modernizaci trati se přiblížily třem miliardám korun, investorem byly České dráhy a hlavním dodavatelem firma AŽD Praha. ČIA to oznámila tisková mluvčí ČD Martina Rousková.
 

Podle jejích slov bude ve čtvrtek 7. června 2001 slavnostně zahájen elektrický provoz na této trase. "Trať státní hranice s Rakouskem - Horní Dvořiště - České Budějovice je součástí IV. železničního koridoru, jež spojuje sever s jihem Evropy. Vzhledem k perspektivám rozvoje dopravy u nás byla provedena její celková modernizace a zvýšena výkonnost," upozornila Rousková.

Zahájením elektrického provozu na trati Horní Dvořiště - České Budějovice přechází celý komplex modernizačních staveb na trati, které byly zahájeny v prosinci roku 1998, do závěrečného stadia výstavby. "V uvedeném úseku byl celkově zrekonstruován železniční svršek, včetně železničních stanic na trati, upraveny staniční budovy Českých drah, rekonstrukcí prošly rovněž mostní objekty," řekla dále Rousková.

Použití nejmodernější technologie při modernizaci zabezpečovacího zařízení umožňuje dálkové řízení a ovládání celé trati z jednoho centra při maximální bezpečnosti provozu. Systém výrazně eliminuje vliv lidského činitele a klade nižší nároky na pracovní síly. Zcela nové možnosti při dorozumívání řídícího centra a jednotlivých pracovišť se stanovištěm strojvedoucích na vlacích přináší výstavba moderního traťového radiového systému, jež v nouzové situaci umožňuje prostřednictvím radiového signálu i nouzové zastavení vlaku.

V rámci modernizace sdělovacího zařízení bylo pro informování cestujících ve všech stanicích vybudováno rozhlasové zařízení, které umožňuje nejen místní hlášení z dispozičního zapojovače či ze samostatného telefonního přístroje, ale i hlášení do neobsluhovaných zastávek na trati. Rozhlasové zařízení je rovněž zapojeno do systému automatického hlášení, které je řízeno podle grafikonu železniční dopravy z řídící stanice v Českých Budějovicích. V hale českobudějovického nádraží a na všech nástupištích naleznou cestující nové světelné informační tabule.

Dne 7. června dorazí do Českých Budějovic Putovní výstava Českých drah 2001 a kromě slavnostního otevření úseku elektrifikované trati je na nádraží v Českých Budějovicích až do 9. června připravena řada zajímavých akcí pro školy a širokou veřejnost - výstava vagónů a lokomotiv i vyhlídkové jízdy moderními klimatizovanými vozy po nově elektrizovaném úseku. V Jihočeském muzeu v Českých Budějovicích bude otevřena výstava Železnice přes hranice, která rekapituluje historii trati, ilustruje vývoj železniční techniky a nastiňuje budoucnost.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist