https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/elektromobily-budou-moci-parkovat-v-zonach-zdarma-bez-registrace
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Elektromobily budou moci parkovat v zónách zdarma bez registrace

1.4.2019 11:56 | PRAHA (ČTK)
Elektromobily, které jsou osazeny registrační značkou elektrického vozidla, budou nově považovány za vozidla s platným parkovacím oprávněním. Ilustrační snímek.
Elektromobily, které jsou osazeny registrační značkou elektrického vozidla, budou nově považovány za vozidla s platným parkovacím oprávněním. Ilustrační snímek.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Majitelé elektromobilů je v Praze nebudou muset kvůli zvýhodněnému stání v parkovacích zónách registrovat na úřadě. Stačí, aby vůz měl registrační značku elektrického vozidla. Důvodem změny je mj. zahlcení úřadu registracemi vozidel. O zvýhodněné parkování 100 Kč ročně naopak přijdou majitelé hybridních vozů. Rozhodli o tom dnes pražští radní. Majitelé elektromobilů platí pouze 100 Kč manipulační poplatek. Hybridní vozy jsou zvýhodněny od loňska. Rezidenti vlastnící benzínové auto či diesel platí ročně 1200 korun.
 

Cílem změny je odstranit problémy nynějšího systému. Tím je třeba jeho administrativní náročnost, kdy magistrát měsíčně vydává 350 až 400 nových zvýhodněných parkovacích oprávnění. Dosud fungující forma zvýhodnění navíc nebrala v úvahu výši emisí u jednotlivých kategorií hybridních automobilů.

Elektromobily, které jsou osazeny registrační značkou elektrického vozidla, budou nově považovány za vozidla s platným parkovacím oprávněním. Jejich majitelé a provozovatelé tedy nemusí žádat magistrát o vystavení či prodloužení zvýhodněného parkovacího oprávnění. Pokud zmíněnou značku auto nemá, pro majitele platí stejné podmínky jako dosud.

V případě hybridních aut už magistrát nebude přijímat nové žádosti o zvýhodněné parkovné. Majitelé hybridních aut s již vydaným oprávněním, na něj budou mít nárok ještě v následujících třech letech.

Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od předloňska fungují na Praze 5, 6 a 8 a od 1. července letošního roku by se měly rozšířit na Prahu 4.

V Praze v současnosti jezdí přes 1200 elektromobilů z celkového počtu více než 2000 vozidel na elektřinu registrovaných v ČR. Nejrozšířenějšími modely jsou VW eGolf, Nissan Leaf nebo BMW i3. Elektromobily nabízí i značky Hyundai, Kia nebo Renault. První elektrická Škoda vyjede na konci letošního roku.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist