https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/emisni-skandal-je-rizikem-pro-nemeckou-ekonomiku
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Emisní skandál je rizikem pro německou ekonomiku

22.8.2017 01:30 | BERLÍN (ČTK)
Němečtí politici a šéfové automobilky se tento měsíc dohodli, že opraví software u 5,3 milionu vozů s naftovým motorem, aby se snížilo znečištění, a pokusí se napravit poškozenou pověst průmyslu. Regulační úřady v EU rovněž vyšetřují obvinění z kartelové dohody mezi německými automobilkami. Výsledkem by mohla být vysoká pokuta pro společnosti. / ilustrační foto
Němečtí politici a šéfové automobilky se tento měsíc dohodli, že opraví software u 5,3 milionu vozů s naftovým motorem, aby se snížilo znečištění, a pokusí se napravit poškozenou pověst průmyslu. Regulační úřady v EU rovněž vyšetřují obvinění z kartelové dohody mezi německými automobilkami. Výsledkem by mohla být vysoká pokuta pro společnosti. / ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Emisní skandál, který se týká německých výrobců automobilů, je rizikem pro největší evropskou ekonomiku. Zatím je však obtížné vyčíslit jeho dopad. Uvedlo to včera německé ministerstvo financí ve své pravidelné měsíční zprávě. Ministerstvo označilo skandál, který vypukl před téměř dvěma lety poté, co Volkswagen přiznal, že podváděl se zkouškami emisí u vozů s naftovými motory v USA, za hrozbu pro Německo, spolu s rozhodnutím Británie opustit Evropskou unii a ochranářskou obchodní politikou Spojených států.
 

Automobilový průmysl je největším německým vývozcem a poskytuje zhruba 800.000 pracovních míst.

"Rizika spojená s tím, jakou podobu bude mít brexit, a s budoucí obchodní politikou USA zůstávají," uvedlo ministerstvo. "K tomu by takzvaná dieselová krize měla být klasifikována jako nové riziko pro německou ekonomiku, i když dopady v tuto chvíli není možné vyčíslit," dodalo.

Německá centrální banka Deutsche Bundesbank dnes nicméně ve své měsíční zprávě o ekonomice uvedla, že emisní skandál ani diskuze o možném zákazu starších naftových motorů zatím neměly na vyhlídky automobilového průmyslu žádný výraznější dopad.

Německou ekonomiku ve druhém čtvrtletí táhly hlavně výdaje domácností a státu. Hrubý domácí produkt se ve druhém čtvrtletí zvýšil o 0,6 procenta. Naopak slabší zahraniční obchod zpomalil růst, protože vývoz rostl výrazně méně než dovoz.

Ministerstvo uvedlo, že očekává, že průmyslový sektor bude pokračovat v rozmachu také ve třetím čtvrtletí, což ukazují indikátory zakázek a nálady podnikatelů. Dieselová krize by však mohla vrhnout stín na výhled růstu vzhledem k důležitému postavení automobilového průmyslu.

Podle centrální banky by německá ekonomika mohla letos růst rychleji, než se dosud předpokládalo, a to díky mimořádně silné průmyslové výrobě, exportu i spotřebě. Ve své dřívější prognóze odhadovala Bundesbank letošní tempo hospodářského růstu na 1,9 procenta.

Němečtí politici a šéfové automobilky se tento měsíc dohodli, že opraví software u 5,3 milionu vozů s naftovým motorem, aby se snížilo znečištění, a pokusí se napravit poškozenou pověst průmyslu.

Regulační úřady v EU rovněž vyšetřují obvinění z kartelové dohody mezi německými automobilkami. Výsledkem by mohla být vysoká pokuta pro společnosti, napsala agentura Reuters.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist