EU má nové BIO logo
Nové logo pomůže producentům bio-potravin zvýšit povědomí o nich u spotřebitelů a zároveň se, podle vyjádření Komise, může stát účinným marketingovým nástrojem.
"Existence tohoto loga je pro evropského spotřebitele jasnou garancí o kontrole výrobku a o tom, že specifická hodnota výrobku spočívá v tom, že plodiny, z nichž je vyroben, byly vypěstovány organickým způsobem," praví se v tiskové zprávě Evropské komise.
Podmínkou k udělení loga potravinářskému výrobku je, že 95 % surovin musí pocházet z ekologického či organického hospodaření. Produkty se musí podrobovat neustálé a průběžné kontrole a to od pěstování přes výrobu až po balení.
Používání loga je dobrovolné, Evropská komise jej nebude vyžadovat. Zároveň může být toto evropské logo využíváno zároveň s národními logy, označujícími produkty ekologického zemědělství. V České republice je takovým logem "BIO-produkt"
Logo, které obsahuje i symbol unie - 12 hvězdiček v kruhu - může být použito v barevném, modrozeleném, ale i v černobílém provedení. Pro každý z jazyků států EU byla vytvořena standardizovaná podoba anglického "organic farming" (organické zemědělství).
reklama