EU pomůže s výstavbou tuzemské dopravní infrastruktury
Podle jeho slov je z dopravních staveb prioritou především modernizace III. a IV. železničního koridoru mezi Prahou, Plzní a Chebem, respektive mezi Prahou a Českými Budějovicemi. V příštím roce by se na těchto koridorech mělo začít stavět mezi Plzní a Stříbrem a mezi Stránčicemi a pražskou Hostivaří. Část evropských peněz by měla jít také na modernizaci železničního uzlu Brno, respektive na případný přesun brněnského hlavního nádraží.
Pokud jde o silniční stavby, prioritou jsou zejména dokončení dálnice D 1 na střední Moravě a silniční okruh kolem Prahy. Část peněz z kohezního fondu by měla použít Česká správa letišť na výstavbu nové přistávací a vzletové dráhy, která by měla začít kolem roku 2006. Peníze na dopravní infrastrukturu využívala Česká republika již z předvstupního fondu ISPA. Na výstavbu dálnic D 5 a D 8 či rekonstrukce I. a II. železničního koridoru šlo z těchto zdrojů přibližně 260 milionů eur (necelých 8,5 miliardy korun).
reklama