EU přispěla 178 miliony korun na modernizaci železniční infrastruktury v ČR
Modernizace vranovického nádraží je na území Moravy poslední stavbou prvního železničního koridoru spojujícího Berlín s Vídní. Cílem projektu je modernizovat evropský koridor, který z Berlína povede přes Prahu, Brno, Vídeň a Budapešť až k Černému a Egejskému moři. Trať by po rekonstrukci měla splňovat mezinárodní standardy a měla by umožňovat jízdu rychlostí až 160 kilometrů v hodině.
"Investice do železniční sítě mají smysl jen za předpokladu, že ČD budou fungovat jako dobře organizovaná, strukturovaná a finančně zdravá společnost, která bude v budoucnosti konkurenčně schopná. Z těchto důvodů jsou další finanční toky z ISPA spojeny se skutečným pokrokem v restrukturalizaci ČD, a tak bych chtěl zdůraznit, že tato právní podmínka odráží důležitost, kterou přikládáme této reformě," řekl na slavnosti Cibrian.
Práce na realizaci projektu zahrnovala modernizaci trati s úpravou na rychlost 160 kilometrů v hodině, renovaci kolejového lože, úpravu traťových oblouků, výstavbu svršku včetně výhybek, demolici některých starých budov, výstavbu podjezdu, instalaci hlukových bariér a renovaci železničního mostu. Cesta z Berlína do Vídně tímto koridorem se zkrátí o tři a půl hodiny a cestující budou mít zaručeno větší bezpečí a pohodlí. Práce začaly v lednu 2000 a skončily v listopadu téhož roku.
Celková částka vynaložená od roku 1990 z prostředků Phare ve všech oborech v ČR dosáhla výše 750 milionů EURO (28 miliard korun). Spolu s projekty v rámci programu ISPA přesahuje financování z prostředků EU v České republice 820 milionů EURO (30 miliard korun).
reklama