Evropská komise předložila k diskusi návrh normy Euro 5
Podle návrhu EK by se ve srovnání s normou Euro 4 snížily emise pevných částic z vozidel s dieselovým motorem o 80 procent a emise oxidů dusíku o 20 procent. Do automobilů s dieselovým motorem mají být namontovány filtry pevných částic. U automobilů s benzinovým motorem EK navrhuje snížit emise oxidů dusíku a uhlovodíků o 25 procenta.
Návrh rovněž předpokládá zavedení emisního limitu pro pevné částice u vozidel s benzinovým motorem, která využívají technologii spalování přímo vstřikované chudé směsi. Počítá také s prodloužení doby, po kterou se musí výrobci zaručit za funkčnost katalyzátorů a lapačů pevných částic. Osobní vozidla o hmotnosti nad 2,5 tuny, jako jsou například SUV, již nebudou moci využívat méně přísné emisní normy pro lehká užitková vozidla.
reklama