Fond dopravy má dostat méně peněz
Podle ředitele fondu dopravy Pavla Švagra jde o krok, který by mohl zkomplikovat financování řady dopravních projektů. Snížením zdrojů bude mít fond navíc omezenou možnost čerpat kontokorentní úvěr na zajištění průběžného financování, ale i možnost čerpání dalších úvěrů na financování dopravní infrastruktury. "Ekonomicky je výhodnější, když je údržba i investice do komunikací financována z jednoho zdroje," míní Švagr.
V praxi by totiž údržbu a opravy silnic I. třídy hradil podnikům správy a údržby silnic stát, ale na údržbu silnic nižších tříd by dostávaly peníze od krajů. Ty navíc nemusí získané peníze vůbec na údržbu silnic použít.
V následujících letech fond dopravy navíc přijde i o příjmy od Fondu národního majetku z privatizace, které letos tvoří 60 procent 45miliardového rozpočtu. Fond původně počítal s tím, že podíl na výnosech spotřební daně z pohonných hmot se naopak zvýší, aby výpadek privatizačních příjmů částečně nahradil.
reklama