Francie a Itálie podpoří kombinovanou dopravu kamionů přes Alpy
Na tuto službu ve zkušební fázi vynaloží každá z obou zemí až 23,5 milionu euro. Systém "dálnice na kolech" znamená, že kamiony jsou naloženy na kyvadlový vlak, který je převeze i s jejich řidiči na vzdálenost 200 až 300 kilometrů. Nabízí se jim tak schůdná alternativa pro překonání přírodních překážek jako je Kanál La Manche nebo - v tomto případě - Alpy. Pro Alpy by tato alternativa znamenala snížení častého zahlcení dálnic s negativním dopadem na životní prostředí.
Vzhledem k experimentální podstatě projektu, částečně složitým podmínkám provozu na této trase a nutnosti použít speciální technologii, je nutná k jeho rozjezdu finanční podpora z veřejného sektoru.
Vznik celé iniciativy se datuje do doby před dvěma roky. Na summitu ve francouzském Périgeux 27. října 2001 vlády Francie a Itálie schválily vznik AFA Autoroute Ferroviaire Alpine, společnosti podléhající italské jurisdikci, v níž jsou hlavními partnery SNCF a TRENITALIA. Evropská komise její vznik schválila v srpnu 2003.
Opatření má podpořit rozvoj kombinované dopravy místo stálého preferování silnic, což je jedním z hlavních cílů Evropské dopravní politiky (jak se lze dočíst v tzv. Bílé knize "Evropská dopravní politika do roku 2010: čas rozhodnout se" na adrese http://europa.eu.int/comm/energy_transport/en/lb_en.html). Komise se domnívá, že poskytovaná finanční podpora projektu není v rozporu s pravidly volné soutěže, tím, že jde o fázi experimentu.
reklama