Francouzi pomohou říční a železniční dopravě
Kombinovaná doprava je způsob přepravy, který kombinuje silniční dopravu s jinými způsoby dopravy, jako je vnitrozemská říční doprava, železniční nebo doprava po moři na krátkou vzdálenost. Systém pomoci by měl vyrovnat handicap spojený s nezbytným překládáním nákladu v dopravě s více přepravci, který u čistě silniční dopravy "od dveří ke dveřím" neexistuje.
Nové schéma nahradí dosavadní provozní dotace na tuno-kilometr, které v současnosti platí stát francouzským železnicím, a také pomoc Francouzských vodních cest provozovatelům, kteří zajišťují pravidelnou říční dopravu kontejnerů. Cílem schématu dotací je umožnit provozovatelům kombinované dopravy poskytovat na trhu konkurenceschopné služby a zároveň podpořit rozvoj tohoto dopravního systému.
V rámci schématu pomoci bude poskytována fixní platba za každou přepravenou "dopravní jednotku" (ITU kontejner) přeloženou na pozemním terminálu nebo v přístavu situovaném na francouzském velkoměstském území, ale i za jednotku procházející dopravním uzlem během národní či mezinárodní dopravy v rámci dovozu a vývozu.
Toto opatření je v souladu s Bílou knihou o Evropské dopravní politice, kterou Komise přijala v roce 2001, a jež ve svém akčním programu obsahuje nové vyvažování různých způsobů dopravy. Komise proto rozhodla, že francouzská finanční pomoc je v souladu s pravidly hospodářské soutěže.
reklama