Greencar.com: „Zeleným“ autem roku 2011 je elektrický Chevrolet Volt

Chevrolet ve finále porazil vozy Ford Fiesta, Hyundai Sonata Hybrid, Lincoln MKZ Hybrid a Nissan LEAF. Tyto vozy zvedly laťku v oblasti ochrany životního prostředí a seřadily se za vítězem v nejlepší pětici.
Chevrolet Volt je novým typem elektromobilu, který s generátorem poháněným benzínem rozšiřuje možnosti elektřiny. Díky pohonnému systému Voltec je Chevrolet Volt schopný ujet 25 až 50 mil na jedno nabití, poté benzínem poháněný generátor vyrobí elektřinu pro dalších 300 mil. Tento systém umožňuje elektromobilu ujet delší vzdálenosti.
Jak lze charakterizovat další úspěšná auta? Ford Fiesta je sportovní hatchback s vysokou palivovou účinností. Hyundai Sonata Hybrid je prvním hybridním vozem značky a podle serveru Greencar.com se designově povedl. Lincoln MKZ Hybrid disponuje efektivní hybridní technologií druhé generace, která bývá používaná ve vozech Ford. Nissan LEAF je zcela nový vůz, který se může pochlubit vysokou technickou úrovní elektrických baterií a nulovými emisemi.
Mezi porotci se sešli odborníci na automobilový průmysl i na životní prostředí. Již při sčítání hlasovacích lístků bylo zřejmé, že začíná nová kapitola soutěže. Ocenění pro Chevrolet Volt znamená příznivé ohodnocení nového typu sériově vyráběných vozidel – elektromobilů. Chevrolet naposledy získal cenu v roce 2008 s vozem Tahoe Hybrid, poté dva roky dominoval „čistý diesel“ – v roce 2009 byl zvolen VW Jetta a loni Audi A3 TDI.
Podle článku „Chevrolet Volt Electric Car is 2011 Green Car of the Year“ zveřejněném na serveru www.greencar.com dne 18. 11. 2010.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Chevrolet Volt - 8. 12. 2010 - KarelToto auto, které má údajně spotřebu benzínu 1,86 l/100 kma americké řidiče bude stát kolem 600 000 Kč, je první silnou ranou pro výrobce biopaliv, kteří lživými argumenty ohlupují nejen naši veřejnost. S plnou zodpovědností prohlašuji, že výroba tzv. biolihu je tak energeticky náročná, že spalování benzinu i s jeho výrobou je proti tomu hotový ekologický ráj. Skoro 5x nižší spotřeba proti průměrné spotřebě současných benzinových motorů a masovější rozšíření pohonu CNG pomocí domácích plniček, by mohlo být lepší cestou, než drancování půdy a zvyšování kont lihobaronů. O nic jiného,než o sprostý byznys totiž nejde. Kdyby ale na tuto volbu měli vliv např. redaktoři Světa motorů, tak by zcela jistě zvítězil neupravený automobil, poháněný směsí E 85. Biolíh, tedy hlavně E 85, vychvalovali ve třech vydáních svého časopisu za sebou. Svoji chválu doplňovali i tak absurdními tvrzeními jako : jezdím na E 85, auto má vyšší výkon a nižší spotřebu .... Je jim úplně jedno, že tito šílenci si při delších cestách poškodí katalyzátor a automobil následně vypouští násobky škodlivin, jako je benzen, či formaldehyd |