https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/guardian-britsky-retezec-bampq-prestava-prodavat-terasove-ohrivace
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Guardian: Britský řetězec B&Q přestává prodávat terasové ohřívače

25.1.2008 09:15 | PRAHA/LONDÝN (Ecomonitor)
Britský řetězec B&Q, který prodává domácí potřeby, oznámil, že po vyčerpání současných zásob přestane nabízet terasové ohřívače, napsal deník Guardian.
 

Společnost oznámila, že má ve svých obchodech ještě 20 000 ohřívačů a očekává, že je během roku 2008 vyprodá. Poté již ohřívače, které britské ministerstvo označuje za "ekologickou obscénnost", nebude mít v nabídce, uvedl Guardian. Společnost tvrdí, že rozhodnutí přestat vyrábět ohřívače, které spotřebují za hodinu tolik energie, kolik by stačilo k výrobě 400 šálků čaje, je součástí plánu začlenit do svého byznysu ohled k životnímu prostředí. Ian Cheshire, výkonný ředitel B&Q, uvedl: "Čtvrtina celkových britských emisí uhlíku pochází z domácností. Uvědomujeme si, jaký dopad má náš život na životní prostředí. Naše iniciativa poskytuje reálná a jednoduchá řešení, která pomohou lidem žít udržitelnějším způsobem."

Zpráva publikovaná minulý týden Programem pro transformaci trhu, který podporuje vládní politiku zaměřenou na udržitelné výrobky, odhaduje, že celkově může být v britských domácnostech asi 630 000 terasových ohřívačů. Minulý rok v dubnu se rozhodl přestat prodávat terasové ohřívače řetězec Wyvale garden centre nabízející zahradní potřeby, a to po kampani zaměřené proti ohřívačům. Ministr energetiky Malcolm Wicks je tehdy označil za "ekologické obscénnosti".

Rozhodnutí uvítala organizace Friends of the Earth, píše Guardian. Aktivista Ed Matthew řekl: "Tyto monstra chrlící uhlík plýtvají energií a způsobují nadbytečnou škodu na životním prostředí. Jsme potěšeni tím, že se společnost B&Q rozhodla přestat tyto produkty prodávat. Vláda by měla nyní jednat a terasové ohřívače zakázat. Je čas začít klimatické změny řešit." Uvádí se, že britské domácí terasové ohřívače mohou ročně vyprodukovat až 140 000 tun oxidu uhličitého.

Řetězec B&Q rovněž oznámil, že podepsal tříletou smlouvu s celosvětovou iniciativou One Planet Living, založenou WWF, která zavazuje firmy k deseti principům udržitelnosti. B&Q chce do roku 2010 ve svých obchodech nabízet podstatné množství udržitelných výrobků, napsal deník Guardian.

Podle článku Milese Brignalla v deníku Guardian ze dne 22. 1. 2008


reklama

 
Hanka Hermová

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist