Guardian: Jak snížit emise? Jezdit pomaleji!
Podle britských vědců by dodržování maximální rychlosti 110 km/h ročně snížilo emise oxidu uhličitého přibližně o milion tun. Městský okruh Boulevard Périphériq v Paříži. | |
Foto: Hugo Charvát/EkoList |
Podle Centra pro výzkum energie by omezení rychlosti na 70 mil za hodinu bylo efektivní z ekonomického hlediska a pravděpodobně by bylo i všeobecně kladně přijímané. Jillian Anableová z Centra pro dopravní politiku při Univerzitě Roberta Gordona v Aberdeenu, jedna z autorek studie, podle Guardianu řekla: „Zavedení rychlostních limitů by přineslo zlepšení životního prostředí, ale také by nám pomohlo uvědomit si realitu klimatických změn i to, že každý musíme učinit opatření.“
V červnu prohlásil britský ministr dopravy Douglas Alexander, že nižší limity pro rychlost na silnicích nebyly zahrnuty do vládních programů boje proti změnám klimatu, protože by se proti tomu veřejnost postavila. Mluvčí britské asociace AA Motoring Trust se domnívá, že by řidiče ke snížení rychlosti možná lépe přesvědčily jiné důvody, píše Guardian. „Řidiči budou jezdit efektivněji, když budou vědět, že tak ušetří peníze,“ řekl mluvčí a dodal, „Nevidím žádný důvod, proč by ředitelství dálnic nemohlo užívat své informační tabule k propagaci ekonomičtějšího ježdění.“
Podle článku Hilary Osborneové v deníku Guardian ze dne 23. 10. 2006
reklama
Online diskuse
To je fyzika pro zakladni skoly.. - 25. 10. 2006 - Energy MasterNo to je opravdu objev!Abych nebyl jen sarkasticky, vyzkousejte si nasledujici kalkulator pro fyziku elektromobilu, tam je krasne videt ten ctverec pri zmene rychlosti mezi 70-90-110km/h, coz souvisi nejen s aeroodporem, ale i dalsimi faktory. Rychlost by mela byt rozhodne snizena pod 100km/h jinak je to naprosto silene plytvani energii. http://www.evconvert.com/tools/evcalc/ http://elektromobily.wz.cz/ |