Guardian: Marks & Spencer chtějí být "zelenější" s elektrickými kamiony
Řetězec plánuje nasadit svůj první sedmiapůltunový kamion poháněný baterií již letos v létě na dodávky potravin, napsal Guardian. Plánuje časem nakoupit vozidel bez emisí více a postupně vyřazovat z provozu dieselové kamiony. Výrobce kamionů bez emisí, Smith Electric Vehicles, doufá, že brzy budou následovat další objednávky, až se ukážou výhody při provozu vozidla ve městě.
Ian Mumby z Marks a Spencer podle Guardianu řekl, že motivem pro rozhodnutí koupit jeden z největších a nejvýkonnějších kamionů na světě bylo finanční i ekologické hledisko. "Elektrický kamion Newton není jen šetrný k životnímu prostředí, ale má i levný provoz a není hlučný, což se hodí obzvláště pro rozvoz v obytných oblastech," řekl.
Kamion může jet rychlostí maximálně 80 kilometrů za hodinu a na jedno nabití baterií ujede skoro 200 km. Dá se díky tomu ideálně využít pro dodávku zboží v centrech měst. Kamiony zkouší už i další londýnské společnosti, píše Guardian.
Marks & Spencer kamion nasazuje v rámci soutěže obchodních řetězců o nejlepší ekologickou pověst. Kromě toho například minulý měsíc řetězec oznámil záměr snížit do roku 2012 produkci odpadů a neposílat odpad na skládky.
Podle článku Katie Allenové v deníku Guardian ze dne 3. 2. 2007
reklama
Online diskuse
Fakta o EV - 6. 2. 2007 - AdamTakze snad trochu reality do te debaty tady:- elektromobil ma o 50% min CO2 (minimum dalsich emisnich slozek) emisi na km i pri dobijeni ze site ktera je z vetsiny na uhli - elektromobil nevytvari pres den smog, dobiji se hlavne pres noc. Lepsi efektivita vyrobce energie, neni treba nove elektrarny - efektivita celeho vozidla elektrika vuci benzinu je radove 30% oproti 15% => to samozrejme neznamena, ze je zadouci elektromobilem nahradit stejny soucasny objem automobilove dopravy. Je to porad auto, sice mene zapachajici a vice efektivni, ale porad auto vice treba zde: http://elektromobily.wz.cz/Elektromobily/elektromobily |