Guardian: Módní průmysl bojuje proti klimatickým změnám
Iniciativa nazvaná Klimatický projekt si dává za cíl vyškolit 1000 „poslíčků“, kteří budou předávat Al Gorovu prezentaci dalším divákům. Součástí kolekce je například bílé tričko s nápisem "Kate woz ere", které navrhla Kate Mossová, růžové tričko se zelenými lístky od Margarity Missoni nebo zavinovací šaty od Diane Von Furstenberg, napsal Guardian. Osmdesát procent z celé kolekce okamžitě koupily nejvyhlášenější butiky a obchodní domy, i přesto, že cena za jediné tričko přesahuje 100 dolarů.
Mariel Gamboa, zakladatelka značky Limited Edition, řekla, že takový úspěch prokazuje, že ani módnímu průmyslu není globální oteplování lhostejné. Poté, co viděla film Nepříjemná pravda, kontaktovala ředitelku Klimatického projektu, Jenny Cladovou. Jenny Cladová byla nejdříve vůči spolupráci s módním průmyslem skeptická, píše Guardian. „Ale cestu musí ukázat průmysl, když se politici k ničemu nemají,“ řekla.
Mariel Gamboa i Jenny Cladová jsou nadšené z toho, jak návrháři i obchody projekt přijali. Ukazuje se, že se o problémy životního prostředí začínají zajímat i spotřebitelé. Jenny Cladová podle Guardianu řekla: „Cítím se jako surfař, který chytil dobrou vlnu. Během jediného roku se reakce na projekt změnily od výsměchu až k tomu, že se chtějí přidat všichni.“ Carine Roitfeldová, editorka francouzské verze Vogue, prohlásila: „Musíme si uvědomit všechny ty maličkosti, které můžeme udělat sami, například zavřít vodu během toho, co si čistíme zuby.“
Podle článku Jess Cartner-Morleyové v deníku Guardian ze dne 8. 2. 2007
reklama