Guardian: „Muší“ auto vyhrálo pět milionů dolarů
U automobilu by vyzdvihován zejména design, který zaujal více než agregát. Vůz pohání motocyklový motor, který spaluje směs 85 % etanolu a 15 % benzínu. Upevněný je na zadní straně extrémně lehkého rámu. Designeři, především bývalý automobiloví závodníci, upřednostnili spalovací motor před elektrickým z důvodu úspor hmotnosti. „Baterie elektromobilů jsou těžké, velké a nákladné,“ uvádí blog projektu Edison2.
Celý vůz, který jedni přirovnávají k vrtulníku, jiní k vejci na kolečkách, váží 376 kg. Sériově vyráběný Smart váží okolo 726 kg. Řidič a cestující do vozu nastupují oknem, podobně jako u závodních aut. Vůz Edison2 dosahuje nejvyšší rychlosti 100 mil za hodinu (160 km/h), je vybaven topením a základní klimatizací. Podle vlastníka by mohl být prodáván za cenu okolo 20 000 USD.
Další dva ocenění soutěžící získali shodně po 2 500 000 USD za vozy s elektrickým pohonem. Tým X-Tracer ze Švýcarska i vůz Move2 od výrobce Li-Ion motorů ze Severní Karolíny berou objednávky na svůj vůz. Nicméně Felix Wagner, vedoucí týmu X-Tracer varuje, že jejich vůz je poměrně drahý, neboť nejde o masovou produkci.
Podle článku Suzanne Goldenbergové „Edison2 Very light car wins $5m X prize“ zveřejněného na serveru Guardian.co.uk 16. září 2010.
reklama