Guardian: Nový hybridní automobil od General Motors na trhu v USA
Chevrolet Volt, poprvé představený na autosalonu v Detroitu před čtyřmi lety, je považován za důležitou součást plánovaného návratu automobilky GM na vrchol. Zájem zákazníků je prý povzbudivý. Vůz obdržel vynikající hodnocení motoristických časopisů a více než 200 000 lidí si vyžádalo informace o novém voze na internetových stránkách společnosti, píše Guardian. V Chevroletu Volt je také malý benzínový motor, který slouží jako záloha pro případ dlouhých cest. Volt zatím není dostupný masově, letos se jich dodalo k prodejcům jen pár set, na rok 2011 je naplánována výroba 10 000 kusů. Další zájemci jsou v pořadnících, píše Guardian.
Volt ujede na elektrický pohon 35 až 40 mil (zhruba 60 km), poté ale může pokračovat na benzín až do vzdálenosti zhruba 380 mil (přes 600 km). Po napojení vozu do standardní americké 110V zásuvky je vůz plně nabitý za 8 hodin. Cena vozu začíná na 41 000 USD (téměř 800 000 Kč). Vůz je relativně drahý, ale podle prodejců stojí jen baterie ve voze 15 000 USD (asi 290 000 Kč). Zákazníci v USA však mají díky daním nárok na snížení o 7 300 USD (141 500 Kč). Nissan Leaf údajně ujede na jedno nabití asi 100 mil (160 km). Jeho cena je necelých 33 000 USD (zhruba 640 000 Kč) a možnost snížení ceny o 7 300 USD se vztahuje také na něj.
Jeden ze zákazníků, bývalý pilot Heffrey Kaffee, vzpomíná na ropnou krizi zkraje roku 1970, kdy panovala obrovská frustrace z nedostatku pohonných hmot a u benzínek se stály dlouhé fronty. O desítky let později si koupil Prius a minulý týden změnil značku – rozhodl se pro Chevrolet Volt. Kaffee vzpomíná, jak se poprvé seznámil s tímto vozem. S autem prý ujel velkou vzdálenost, a přesto po skončení jízdy byla stále baterie ještě z poloviny nabitá. „Bylo to v pohodě,“ řekl Guardianu a přináší i srovnání s konkurenčním Nissanem: „Leaf je skvělé auto po městě, ale nemůžete si ho vzít na delší cesty.“
Podle článku Suzanne Goldenberg „General Motors launches new electric hybrid car in US“ zveřejněném na serveru guardian.co.uk dne 19. prosince 2010.
reklama