Guardian: Tokio nabízí veřejné „dobíječky“ elektrických aut
Elektromobil Renault Fluence.
Licence: Volné dílo (public domain)
|
|
Foto: Vooodzu/Wikimedia Commons |
Systém speciálních míst, která zavádí Better Place bude na devadesát dní spuštěn již zanedlouho, 26. dubna. Princip je jednoduchý – řidič si na daném místě vybitou baterii vymění za nabitou a místo několikahodinového čekání tak bude moci odjet ihned.
Společnost se podle Guardianu nemusí bát, že by dobíjecí místa zela prázdnotou, podařilo se jí totiž domluvit s největší tokijskou taxikářskou firmou Nihon Kotsu, která elektrickými automobily ve svém vozovém parku disponuje.
Technologie Better Place je momentálně ve zkušebním provozu také v Kodani, kde vzniklo sto dobíjecích míst. Společnost celý proces testuje na elektrickém voze Renault Fluence, jehož výrobu hodlá spolu s rozšiřováním míst k dobíjení postupně zvyšovat.
Společnost v předchozích třech letech podepsala kontrakty na vybudování zkušební sítě „dobíječek“ elektrických aut s Izraelem, Dánskem, Austrálií, Havajskými ostrovy či Kalifornií.
Automobilová doprava je zdrojem jedné pětiny celkových světových emisí oxidu uhličitého, píše deník Guardian. Podle dřívější studie britského ministerstva dopravy by větší rozšíření elektromobilů snížilo příspěvek silniční dopravy ke změnám klimatu, protože vozidla s elektrickými motory emitují o polovinu CO2 méně než normální auta.
Podle článku Aloka Jha „Tokyo to trial electric 'filling stations' to boost green transport“ zveřejněného na serveru deníku The Guardian 5. 4. 2010.
reklama
Online diskuse
S tou vyměnitelností to předem jasné není, - 10. 4. 2010 - niiPredpokladam, ze pokud by vznikl system "cerpacich stanic" zalozenych na fyzicke vymene nabitych/vybitych baterii (zatim se nezda, ze by se o tom mluvilo v souvislosti s novymi elektromobily), pak je jasne, ze drive nebo pozdeji se musi pocet baterii ustalit na velmi malem poctu, podobne, jako se stalo s beznymi "nenabijecimi" clanky. Kdo si do auta namontuje jiny typ akumulatoru, bude mit konkurencni nevyhodu.Stinnou strankou cele veci je to, ze nejspis - jako vzdycky - vyhraje technicky horsi reseni jen diky marketingu. |