Guardian: Ve Velké Británii roste zájem o fairtrade výrobky
Logo Fairtrade certifikované bavlny.
Licence: Volné dílo (public domain)
|
|
Foto: Umwelt-Wiki |
Výsledky uvádí nejnovější studie trhu, kterou provedla výzkumná společnost TNS. Nezávislý průzkum 25 tisíc domácností odhalil, že průměrné náklady na tyto výrobky vzrostly za poslední rok o 5,5 procenta, tedy z 18,19 libry na 19,17 libry. Průzkum, který si zadala Nadace fairtrade, zjistil, že 72 procent spotřebitelů dnes zmiňovanou značku uznává. Od dubna tohoto roku počet takovýchto lidí vzrostl o čtyři procenta. Poznatky byly zveřejněny představiteli průmyslu a obchodu, kteří navštívili výroční konferenci Nadace fairtrade v Londýně.
Nadace vyzvala všechny podniky, aby i nadále zvyšovaly své zapojení do fairtrade, a přispěli tak k řešení otázky chudoby v rozvojových zemích. "Letos si připomínáme 15. výročí fairtrade ve Velké Británii," prohlásila Harriet Lambová, výkonná ředitelka Fairtrade foundation.
"Fairtrade potřebují výrobci, chce ho i veřejnost a podniky se neobejdou bez dlouhodobě stabilního dodavatelského řetězce. Stále více firem se tedy k tomuto trendu přiklání, a toto tempo musí pokračovat," uvedla Lambová.
Současné výsledky jsou v rozporu s předchozími průzkumy, které ukazovaly, že se britští spotřebitelé obracejí k fairtrade produktům a ekologicky šetrným výrobkům zády, a to ve prospěch levnějšího zboží.
Podle článku Rebeccy Smithersové UK spending on Fairtrade product rises despite recession vydaného 24. září 2009 na serveru The Guardian.
reklama