Hlasování ve Sněmovně: Stavět bez integrovaného povolení i nadále nelze
Integrované povolení se vydává pro většinu průmyslových komplexů, energetických závodů, chemických továren, ale musejí si jej vyžádat i skládky a zařízení pracující s nebezpečným odpadem, dřevozpracující podniky a velké zemědělské provozy. Integrované povolení určuje maximální povolené zátěže životního prostředí, tedy kolik znečišťujících látek se může vypustit do ovzduší provozem stavby, množství tekutých odpadů či látek, které se dostanou do půdy. Zároveň nutí investory použít při stavbě nejlepší dostupné technologie a při provozu se orientovat na ekologickou výrobu, využívat co nejvíce nízkoodpadové technologie, recyklované materiály, dosahovat nejvyšší energetické účinnosti a snížovat spotřebu surovin, včetně vody. Kdyby se tyto faktory musely prokazovat až ve chvíli, kdy je celá stavba dokončena, mohlo by dojít k tomu, že proinvestované finance by se staly silnějším argumentem než poškození životního prostředí.
Ministr životního prostředí Libor Ambrozek (KDU-ČSL) při projednávání v parlamentu pozměňující návrh poslance Pavla Höniga nepodpořil. "Zákon o integrované prevenci má za sebou rok účinnosti a Ministerstvo životního prostředí společně s Ministerstvem průmyslu a obchodu a se Svazem průmyslu a dopravy připravuje novelu tohoto zákona, která by měla proces v řadě případů zjednodušit a zpřesnit, a přispět tak ke snadnějšímu získání integrovaného povolení a vyjít tak vstříc podnikatelské sféře a také krajským úřadům, které dnes tento proces provádějí," vysvětlil Libor Ambrozek. Ještě dodal, že je zbytečné přijímat dílčí změny v zákoně, i když se nebrání samotné myšlence požadovat integrované povolení až při kolaudaci stavby: V takovém případě, by však podle ministra životního prostředí muselo dojít ke změnám sledovaných parametrů včleněných do integrovaného povolení.
Senátní zamítnutí dodatku stavebního zákona nakonec poslanci potvrdili a dodatek o požadavku integrovaného povolení až ke kolaudačnímu řízení na zasedání 24. června zrušili.
Přehled hlasování číslo 158 o pozměňovacím návrhu Pavla Höniga podle stran:
30. schůze, 31. 3. 2004, hlasování 158 |
||||||
pro | proti | zdrželo se | nepřítomno bez omluvy |
nepřítomno - omluveno |
celkem | |
ČSSD | 54 | 3 | 7 | 1 | 5 | 70 |
ODS | 45 | 0 | 6 | 2 | 4 | 57 |
KSČM | 34 | 0 | 4 | 2 | 1 | 41 |
KDU-ČSL | 0 | 11 | 8 | 1 | 1 | 21 |
US-DEU | 2 | 1 | 6 | 0 | 1 | 10 |
Nezařazení | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Celkem | 136 | 15 | 31 | 6 | 12 | 200 |
Výsledky hlasování v procentech podle stran |
||||||
pro | proti | zdrželo se | nepřítomno bez omluvy |
nepřítomno - omluveno |
celkem | |
ČSSD | 77 % | 4 % | 10 % | 1 % | 7 % | 100 % |
ODS | 79 % | 0 % | 11 % | 4 % | 7 % | 100 % |
KSČM | 83 % | 0 % | 10 % | 5 % | 2 % | 100 % |
KDU-ČSL | 0 % | 52 % | 38 % | 5 % | 5 % | 100 % |
US-DEU | 20 % | 10 % | 60 % | 0 % | 10 % | 100 % |
Nezařazení | 100 % | 0 % | 0 % | 0 % | 0 % | 100 % |
Celkem | 68 % | 8 % | 16 % | 3 % | 6 % | 100 % |
Hlasování jednotlivých poslanců (odkaz na server PSP) |
reklama