https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/hospodarska-rada-vlady-bude-jednat-o-koncepci-dopravnich-siti
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Hospodářská rada vlády bude jednat o koncepci dopravních sítí

5.2.1999 17:45 | PRAHA (EkoList)
V pátek 5. února se v Praze uskutečnilo setkání ministra dopravy Antonína Peltráma (ČSSD) s českými primátory. Peltrám informoval přítomné zástupce největších měst o plánech Ministerstva dopravy a spojů (MDS) na letošní rok a o rozdělení dotací. Zároveň se seznámil s představami o základní dopravní obsluze představitelů statutárních měst a s tím, co by se mělo zajistit v rámci evropského pojetí základní dopravní obsluhy. "Předpokládáme, že na základě té dnešní diskuse bychom dostali od představitelů měst do konce února základní představu o tom, jak funguje městská hromadná doprava a jak funguje dopravní obsluha okolí města. Tento problém bychom chtěli zabezpečit do roku 2010," řekl po setkání ministr Peltrám.
 

Ministr dále připomněl, že 15. února bude první zasedání Hospodářské rady vlády ČR, kde jedním z projednávaných bodů bude též koncepce dopravních sítí do roku 2010. Materiály pro posouzení má v tomto případě zpracovat ministr životního prostředí Miloš Kužvart. V rámci toho se Peltrám vyjádřil i k problematice dálnic, kde - jak řekl - nevidí žádné akutní problémy. "Úseků dálnic, které jsou schváleny, je relativně dost. Jsou to úseky D47, E38. Schválena byla kupodivu i ekology dálnice D11 na Hradec Králové, téměř schválena je rychlostní komunikace z Hradce na Olomouc a byly schváleny i některé výstavby D3 v jižních Čechách.

"Pokud jde o D8, diskutujeme s Němci, jestli zaplatí, aby se začal konečně stavět hraniční most a úsek do Trmic," otevřel ministr otázku dálnice, u které se dnes čeká, zda Ministerstvo životního prostředí (MŽP) udělí výjimku pro její výstavbu přes CHKO České středohoří. "Bude-li rozhodnutí ministra Kužvarta negativní, neznamená to, že všechno končí," prohlásil primátor Ústí nad Labem Ladislav Hruška a připomněl, že v tom případě by pak bylo nutné vést dopravu z Ústí na Most a potom buď na Louny, Slaný a Prahu nebo zpět na Lovosice. "Snažíme se na MŽP vyvíjet tlak nikoli silou, ale argumenty, a věřím, že si MŽP uvědomí, co je veřejném zájmu," řekl na závěr ústecký primátor.


reklama

 
Michael Polák

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist