iDNES: Nová část Pražského okruhu propojila D1 a D5
Zájemci si mohli okruh projít a prohlédnout na Dni otevřených dveří v sobotu 17. září. Od pondělí sem však smí jen vozidla s platnou dálniční známkou. Nový úsek prý pomůže nejvíce obyvatelům Krče, Braníka, Michle a Barrandova, provoz bude hustější v oblasti u Spořilova, uvádí iDnes.
Na okruh vjeli první řidiči z dálnice D1 u Modletic 20. září. Trasa vede skrz tři tunely (celkem 3,8 km) a po dvou mostech. Jeden je dlouhý dva kilometry a vede přes údolí Vltavy a Berounky (až 40 metrů nad zemí), druhý se klene přes Lochkovské údolí ve výšce 65 metrů, informuje iDnes a dodává, že u Slivence je napojení na stávající část okruhu.
Další nájezdy jsou u Jesenice a v Lahovicích, kde na řidiče čeká mimoúrovňová křižovatka se Strakonickou – obří kruhový objezd. Dálniční sjezdy v Komořanech a u Písnice si nepřáli místní obyvatelé, píše iDnes.
Díky novému okruhu začne platit zákaz vjezdu kamionům nad 12 tun na Jižní spojku. Mezi zhruba 70 000 auty, které by měly denně projet novou částí okruhu, budou i tyto kamiony.
Na nové části okruhu fungují světelné cedule, které budou řidičům radit a automaticky snižovat nejvyšší povolenou rychlost 130 km/h (v tunelech 80 km/h a na Lahovickém mostě 100 km/h) v případě potřeby. Podle serveru iDnes nebudou chybět ani meteorologické stanice, sčítače aut, váhy kamionů, mýtné brány, SOS hlásky a kamery.
Z komplexního Pražského okruhu, který by měřil zhruba 82 kilometrů, je nyní v provozu zhruba polovina. Další stavby dosud stojí, protože se město nedokázalo domluvit na vedení obchvatu s obyvateli z okolí Suchdola, Ruzyně a Březiněvsí, potíže jsou i v Běchovicích, píše závěrem iDnes.
Podle článku „Deset otázek a odpovědí o novém úseku Pražského okruhu“ zveřejněném na serveru iDnes.cz dne 17. září 2010.
reklama
Online diskuse
Konečně - 24. 9. 2010 - Rostislav AdamTak vzásadě lze přepřahat vagóny lze na jakémkoliv nádraží, nepotřebujete k tomu sklady. Ano, dostat zboží úplně všude vlakem nelze, ale proč tedy celou cestu převážet zboží náklaďákama přes celou republiku."Opakujete fráze zelených, ale vlastní úsudek o tom jak zracionalizovat dopravu nemáte." Myslete si, co chcete. Já osobně mám pocit, že se tady stále opakuju a už mne to nebaví. Nebaví mne, jak někteří zdejší diskutéři nechápou. Někdy k cestě dopředu je třeba udělat krok zpět. V podstatě jiná cesta, než co jsem tu naznačil není. Možná tak ještě přiblížit práci zaměstnancům. Jen tak mimochodem, když jedu do školy, na kole za den to je tak 30 km, a nestěžuji si. To fafnir: "to myslíte koleje do každé ulice,a když budete do domu stěhovat kotel,nábytek nebo vanu,tak to rozdělíte na 10 kg kusy a odvezete to veřejnou dopravou nebo na kole." No, koleje do každé ulice je hezká představa, ale bohužel nereálné. A když budu stěhovat do domu kotel, či něco jiného, možná, že namísto stěhováků si půjčím nákladní kolo. "Stačí malá nepozornost(vaše) nebo pěkné nastydnutí,a budete rád že se budete pohybovat o berlích." Zajímalo by mne, jak mne může nastydnutí dostat na berle, možná tak budu chvíli muset zůstat doma. "Ostatně,rád vás tak uvidím při - 25°C.A doufám že tak nutíte jezdit svoji babičku." No, při -25°C mne asi neuvidíte z jednoho prostého důvodu, ale za sněhu a ledu ano. A k té babičce, kdybych měl vhodné kolo, tak ji z Pankráce do Dejvic klidně převezu, bylo by to pro ni příjemnější. Udivuje mne, jak někteří lidé jsou hloupí. |