https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/jezy-na-labi-respektuji-podle-mds-pozadavky-ochrancu-prirody
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Jezy na Labi respektují podle MDS požadavky ochránců přírody

25.7.2002 17:42 | ÚSTÍ NAD LABEM/PRAHA (ČIA)
Projekty dvou plánovaných nízkoprahových jezů na dolním Labi u Malého Března na Ústecku a Prostředního Žlebu u Děčína respektují požadavky ochránců přírody na zachování hladiny řeky v přírodověcky významných úsecích dolního Labe. Pro ČIA to dnes uvedla ředitelka odboru plavby a vodních cest ministerstva dopravy a spojů (MDS) Magdalena Konvičková. Podle jejích slov byla vybrána nejekologičtější ze sedmi navržených variant pro zlepšení splavnosti Labe mezi hranicí s Německem a Pardubicemi v délce 170 km.
 

Obě vodní díla na Labi mají být dokončena v roce 2006 s cílem zajistit ponor plavidel na úroveň 140 centimentrů při přirozeném průtoku řeky po 345 dnů v roce. Náklady na výstavbu dosáhnou podle ministerstva 6,2 miliardy korun, ochránci přírody tvrdí, že půjde o investici osmi miliard korun. Podle ředitele závodu Povodí Labe v Roudnici nad Labem Jindřicha Žídka se ekologové mýlí. S takovou částkou se uvažuje pro zlepšení plavebních podmínek až do Pardubic včetně plánované výstavby vodního díla u Přelouče. V případě schválených projektů na dolním Labi bylo razantně sníženo vzdutí jezu v Malém Březně ze šesti na dva metry. Výstavba jezu u Děčína se posunula z lokality Dolní Žleb do Prostředního Žlebu. MDS i Žídek zdůrazňují, že přirozené kolísání vodní hladiny bude zachováno v místě výskytu vzácného drobnokvětu pobřežního. Pro migraci bobra bude sloužit u nízkých jezů boční koridor spojený s rybím přechodem.

Bývalý ministr životního prostředí Miloš Kužvart letos v červnu v Ústí nad Labem zdůraznil, že jeho úřad stavbu jezů nepodpoří. MDS, Ústecký kraj i dopravní odborníci očekávají, že nová vláda bude při řešení tohoto úkolu úspěšnější než Zemanův kabinet. Stavba vodních děl na závěrečném úseku české části Labe je součástí Evropské dohody o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu. Česká republika musí jako jeden ze signatářů dohody zlepšit plavební podmínky na Labi pod Ústím nad Labem směrem na Děčín. Výstavba jezů v tomto úseku byla už v období takzvané první republiky součástí plánu na splavnění Vltavy a Labe.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist