Kandidáti do Senátu jsou pro dálnici D3
Nejjistější si je v otázce dálnice z Prahy na jih kandidát Čtyřkoalice, českobudějovický radní Petr Petr. "Já jsem tady známý svým postojem. Dálnici D3 podporuji od samého počátku," říká Petr rezolutně. Podobně se na stavbu dopravní tepny dívá i jeho konkurent z Občanské demokratické strany (ODS) a současný senátor Jiří Pospíšil: "Považuji dálnici za limitující faktor rozvoje regionu," říká senátor Pospíšil. Připomíná ale, že právě probíhající proces EIA na jednotlivé úseky plánované dálnice je "příležitostí pro ekologické aktivisty, aby se prosadili". On sám pak prý bude podporovat tu variantu trasy dálnice, která z EIA vyjde jako nejméně škodlivá.
Výstavbu dálnice podporuje i kandidát vládní ČSSD Vladimír Papež, podle něhož je třeba při stanovení trasy ještě "vyřešit sporná místa na Táborsku a Benešovsku." Kandidát komunistů Petr Braný by zase dálnici stavěl zároveň se IV. železničním koridorem. "Využili bychom jedno staveniště a ušetřili tak na investičních nákladech," vysvětluje Braný.
Jedinou kandidátkou, která se vyslovila proti dálnici je kandidátka VPM, architektka Urbancová. "Dálnice D3 je natolik ekologicky spornou stavbou, že podle mého by prioritou měla být především urychlená modernizace IV. koridoru," říká hana Urbancová.
V českobudějovickém obvodu kandiduje také polárník Jaroslav Pavlíček za Pravý blok a Jiří Šumský za Stranu zelených. Jejich vyjádření se nám však nepodařilo získat.
PRO
Petr Braný (KSČM) - Diskuse se vede jako by proti sobě stály koridor a dálnice. Tak to ale není. Podle mě by se dálnice měla urychleně budovat, nejlépe zároveň s koridorem. Využili bychom tak jedno staveniště, ušetřili bychom na investicích. Zároveň by se obchvatem mohla řešit doprava v Českých Budějovicích. Dálnice i koridor by se měly budovat v těch trasách, jak jsou nyní navrženy.
Vladimír Papež (ČSSD) - Já jsem zastáncem D3, měla by se postavit tak, aby se spojení Prahy s Českými Budějovicemi stalo bezpečnějším. Současná komunikace je doslova o život. Nejlepší trasa je podle mne na Tábor, je ale potřeba vyřešit sporná území na Benešovsku. Je třeba sladit požadavky moderní doby a ochrany životního prostředí. Ta dálnice se ale bude stavět nějakých deset let, za tu dobu je možné dořešit leccos.
Petr Petr (Čtyřkoalice) - Já podporuji dálnici D3 od začátku a na tom si stojím. Samozřejmě v té trase, kterou ukáže EIA jako nejméně škodlivou.
Jiří Pospíšil (ODS) - Já považuji dálnici D3 za limitující faktor rozvoje našeho regionu. Proto ji samozřejmě podporuji. Existuje několik variant trasy dálnice, což je příležitost pro ekologické aktivisty, aby se prosadili. Já budu podporovat tu trasu, která nejméně poškodí životní prostředí.
PROTI
Hana Urbancová (VPM) - Proces projednávání vlivů dálnice D3 na životní prostředí (EIA) si už dnes vyžádal nutné změny plánované trasy. To ukazuje na to, že D3 je z ekologického hlediska velice problematickou stavbou. Podle mého názoru není dálnice D3 pro životní prostředí budějovického regionu přínosným projektem. Není zde navíc vyřešena řada dalších neuralgických míst - mám na mysli například nedostatečnou pozornost k názorům menších obcí, které já také musím reprezentovat. Bylo by myslím vhodné zvážit znovu priority pro dopravu v Jižních Čechách a já mám zato, že hlavní prioritou by měla být modernizace IV. železničního koridoru. To budeme potřebovat.
reklama