Kasl chce, aby stát více dotoval hromadnou dopravu
Podle jeho slov se město Praha rozhodlo jít na zahraniční finanční trhy a vzalo si úvěry od Evropské investiční banky na financování výstavby metra trasy C z Holešovic do Kobylis a Letňan. Stavbu trati na Barrandov, která přijde na 2,1 miliardy korun, pak Praha financuje formou prodeje městských obligací. "Tato stavba je životně důležitá pro Barrandov a uvolní obrovské území pro další rozvoj bytové i jiné výstavby," upozornil v této souvislosti Kasl.
Jak dále řekl, stát na příští rok hodlá uvolnit například právě na další pokračování metra pouhých 400 tisíc korun místo slíbené 1,2 miliardy korun. "To je něco, co by Pražané měli vědět. Až se zase dozvíme z úst některých opozičních zastupitelů, že Praha se zadlužuje, tak si Praha naopak půjčuje peníze na to, aby se zde vůbec dalo žít," pokračoval Kasl. Dodal, že snad příští vláda změní stanovisko a od roku 2003 bude opět dotovat hromadnou dopravu v Praze tak, jak se všechny předchozí vlády zavázaly.
Náměstek ministra dopravy a spojů Vladimír Sokolík připustil, že stát je poněkud "macešský" pokud jde o dotace na městskou hromadnou dopravu a to nejen v Praze. "Všichni to víme, finanční situace státu v oblasti státního rozpočtu je však taková, jaká je," upozornil Sokolík. Zdůraznil však, že stát pomáhá Praze i jinak než pouze penězi a to zejména legislativně. "Tato podpora však není tak vidět," dodal.
reklama