https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/kolumbijci-se-pustili-do-nakupu-ekologicky-setrneho-zbozi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Kolumbijci se pustili do nákupu ekologicky šetrného zboží

18.10.2011 01:08 | PRAHA/BOGOTA (Ecomonitor)
Podle studie ušetřili zákazníci Sodimacu 541 milionů kilowatthodin elektřiny a 39 milionů kubíků vody.
Podle studie ušetřili zákazníci Sodimacu 541 milionů kilowatthodin elektřiny a 39 milionů kubíků vody.
Foto | Jim / Flickr.com
Před třemi lety v Kolumbii spustil obchodní řetězec Sodimac projekt nazvaný Zelená domácnost (Hogar Verde), který má tamní spotřebitele vést k nákupům ekologicky šetrných výrobků. Díky šetrnému chování spotřebitelů se prý ušetřily miliony kubíků vody a kilowatthodin elektrické energie, píše Elcolombiano.com.
 

Po třech letech projektu zpracovala ekologická nadace Fundación al Verde Vivo studii, z které vyplývá, že díky projektu Zelená domácnost se ušetřily stovky miliard pesos. Konkrétně díky používání úsporných toalet a kohoutků ušetřili Kolumbijci více než 39 milionů kubíků vody, což je zhruba 15 000 bazénů. Převedeno na finance, ušetřili více než 140 miliard pesos.

Obchodní šéf Mauricio Quintana dodává, že co se týká energie, tak koupí úsporných žárovek klienti Sodimacu snížili spotřebu o 541 milionů kilowatthodin. V řeči peněz se jedná o 161 miliard pesos. Tato úspora znamená, že se do ovzduší nevypustilo 156 974 tun uhlíku.

„Tato čísla se týkají pouze úspor našich klientů a nezahrnují hodnoty z našich prodejen, jejichž stopa bude známa v roce 2012,“ říká Mauricio Quintana. Projekt se totiž netýká jen spotřebitelů, ale i samotného obchodního řetězce.

Podle zprávy Lilliany Vélez De Restrepo „Dé ejemplo: deje huellas de carbono positivas“ zveřejněné na serveru Elcolombiano.com dne 3. října 2011.


reklama

 
Petr Vadas Mazanec

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist