Kužvart předpovídá rozšíření kamionové přepravy RO-LA
Ministr zdůraznil, že o zachování systému RO-LA několikrát hovořil s německým resortním kolegou a s představiteli spolkového a saského ministerstva dopravy. "V Německu si uvědomují, že železniční přeprava kamionů značně šetří životní prostředí na E55, zvláště v příhraniční oblasti Teplicka a krušnohorského Cínovce. Tento aspekt musí převažovat i po dostavbě magistrály D8, hlavně v oblasti úseku dálnice přes České středohoří a na východě Krušných hor," zdůraznil ministr. Podle něj dokonce existuje návrh, aby kamiony jezdily po železnici po delší trase z Prahy až do Berlína. "A to po dokončení rekonstrukce mezinárodního rychlostního koridoru," dodal.
Kužvart musel v Ústí nad Labem čelit často kritickým připomínkám studentů, proč jeho ministerstvo vydalo výjimku ze zákona k úseku dálnice D8 přes Chráněnou krajinnou oblast České středohoří. Kužvart odpověděl, že se stal ministrem až poté, co řízení EIA k úseku D8 prakticky skončilo a oficiální územní plán Litoměřicka z počátku 90. let s dálnicí počítal. "Snažili jsem se některé právní kroky vrátit a rozhodnout podle platné legislativy. Vybrána tak byla podle mého soudu nejpřijatelnější varianta ze všech špatných," řekl Kužvart ústeckým vysokoškolákům. Změnit stanovisko ministerstva životního prostředí už mohli podle Kužvarta jeho předchůdci František Benda a Jiří Skalický, kteří mu prý nechali k rozhodnutí doslova "kostlivce" ve skříni.
reklama