Lidé chtějí omezit provoz na magistrále
Nejproblematičtější jsou podle Rejchrtové momentálně budované nájezdové a sjezdové rampy na magistrálu z ulicí Michelská a Bítovská. V prvním jmenovaném případě bylo podle OPSM vydáno stavební povolení v rozporu se zákonem. navíc, jak tvrdí Alžběta Rejchrtová, v obou případech jsou překračovány platné hygienické limity, především hladina hluku.
Předsedkyně sdružení Občané postižení Severojižní magistrálou Alžběta Rejchrtová. Foto: Pavel Vladyka/EkoList
Podle OPSM jsou tvrzení obsažená ve schváleném pražském územním plánu o tom, že magistrála se má změnit na "městskou třídu", pouze frázemi. "Ve skutečnosti se na radnici prosazují takové stavby, které využívají atraktivity této přímé a široké komunikace jako například plánované administrativní centrum na Pankráci nebo projekt šeberovského hypermarketu Tesco," vysvětluje obavu občanů Alžběta Rejchrtová.
Jak říkají OPSM a koalice občanských sdružení SOS Praha, která dnešní setkání před magistrátem spoluorganizovala, město by mělo mít dopravní koncepci založenou na regulaci individuální a podpoře hromadné dopravy a na podpoře alternativních způsobů dopravy (zejména městské cyklistiky).
reklama